Achtergrondafbeelding

Lampenhuis.nl

Stijging van +378% organische bezoekers

Lampenhuis.nl

Voor Lampenhuis.nl hebben we de volledige online marketing op ons mogen nemen. Gedurende een half jaar werden onze specialisten vrijgelaten om de website te verbeteren op het gebied van techniek, content en conversie optimalisatie. Dit alles voor de inzet van SEA campagnes én de organische posities in Google te verhogen én versterken.

Lampenhuis.nl is een fysieke winkel en webshop met een ruim assortiment binnen- en buitenverlichting volgens de laatste trends. Het brede aanbod lampen en verlichting bestaat o.a. uit het exclusieve merk By Eve en de populaire merken Highlight en Expo.

Lampenhuis.nl aan het woord

“Markant Internet droeg pro-actief aan om fanatiek en intensiever met de webshop bezig te gaan. Kansen werden gespot, waarna er in een relatief korte periode veel (online) groei behaald is. We zijn zeer tevreden met de gestegen omzet en blijven samenwerken om de volgende stappen in het groeitraject te zetten., Roland van den Houten – Eigenaar

Ingezette expertises

Gedurende het proces is er eerst gestuurd op het verbeteren van de techniek van de website. Dit om het bestelproces voor de bezoeker zo snel en eenvoudig mogelijk te maken. Een verhoging van het conversiepercentage was het resultaat.

Daarnaast is er ingezet op het schrijven van teksten voor diverse categorieën en landingspagina’s om de posities in Google te verhogen en zijn er (shopping) advertenties ingezet om het aantal websitebezoekers en bestellingen te stimuleren.

Bouwen aan organische vindbaarheid

Maximale vrijheid om middelen aan te pakken

Ondanks het ruime assortiment met de populaire merken By Eve, Highlight en Expo liep de omzet in de webshop van Lampenhuis.nl achter. En dat is waar de hulp van onze specialisten werd ingeschakeld.

Gedurende een half jaar werd ons team vrijgelaten om alle mogelijke middelen aan te pakken om de online omzet te verhogen. In samenwerking met de webbouwer werd de techniek aangepakt om de websitesnelheid te optimaliseren, werden conversie optimalisatie punten doorgevoerd en werd maximaal ingezet op het schrijven van content en linkbuilding om de posities binnen Google te verhogen. Het doel? In een afgestemde periode zoveel mogelijk groei realiseren om het aankomende seizoen zo optimaal mogelijk te draaien.

Resultaten SEO

Stijging van 378% organische bezoekers

  • De afgelopen 6 maanden is het aantal organische bezoekers met 378% gestegen ten opzichte van dezelfde periode één jaar eerder;
  • o.a. ‘Rookglas tafellamp’ en ‘By Eve verlichting’ op positie 1;
  • o.a. ‘Eetkamerlamp’ en ‘Leeslampen’ op positie 2;
  • o.a. ‘Rookglas lamp’ en ‘Halverlichting’ op positie 3;
  • Van 18 zoekwoorden in de top 3, naar 24 zoekwoorden in de top 3.
Ook meer organische bezoekers?
Resultaten e-commerce

+354% meer online omzet

  • De omzet is in deze periode met 354% gestegen t.o.v een jaar geleden;
  • Het conversiepercentage in de webshop is gestegen met 4,35%;
  • Het aantal transacties is gestegen met 285%.
Ook groeien met jouw webshop?

Onze experts staan voor je klaar

Wanneer je een nieuwe strategie uit wil zetten voor jouw website of webshop, is het wenselijk om een verfrissende blik naar jouw situatie te laten kijken. Wil jij net als Lampenhuis.nl een vrijblijvende audit voor een groeitraject?

Foto medewerker
Olaf Peters Operationeel Manager
Foto medewerker
Foto medewerker
Rens Damhuis SEO-Specialist
Foto medewerker