Google Shopping uitbesteden aan specialisten
Google Shopping biedt de mogelijkheid om te adverteren met jouw producten binnen Google. Deze resultaten staan vaak boven de tekstadvertenties en beschikken over een prominente plek binnen Google. Google Shopping uitbesteden aan ervaren Google Ads specialisten is een slimme zet voor ondernemers met ambities. Door de jarenlange ervaring en de juiste benodigde kennis van ons team van Google Ads specialisten, ben je ervan verzekerd dat het hoogst haalbare resultaat gerealiseerd wordt. Genereer ook snellere en meerdere verkopen via jouw webshop dankzij Google Shopping uitbesteden!
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Wat is Google Shopping?
Aan de hand van een veiling tussen diverse concurrerende partijen bepaalt Google of en op welke positie jouw advertentie getoond wordt. Vaak wordt verondersteld dat de eerste positie de beste positie is, maar dat is niet altijd waar. Hoe hoger je geplaatst wordt des te meer je betaalt per klik. Je wordt dan wel vaker getoond maar betaalt dus ook meer. Wat sturen altijd op basis van het rendement op de advertentie-uitgaven. Op deze manier ben je dus vertegenwoordig in de zoekresultaten en hou je er onder aan de streep wat aan over.
Inmiddels zijn er twee varianten binnen de Google Shopping campagnes:
- Standaard Google Shopping: gericht op controle en focust zich enkel op het tonen van productadvertenties in de zoekmachine.
- Smart Shopping: volledig geautomatiseerde advertenties welke zich richten op zowel plaatsingen in de zoekmachine al bannering.
Waarom Google Shopping inzetten?
Google Shopping kent verschillende voordelen ten opzichte van andere marketing middelen. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
Je betaalt per klik, wordt er niet op je advertentie geklikt? Dan betaal je dus ook niets.
De persoon die je advertentie te zien krijgt is al op zoek naar het product of een soortgelijk product. De advertenties worden namelijk alleen getoond wanneer iemand een zoekterm intypt gerelateerd aan jouw product in de zoekmachine van Google.
Het is visueel sterk. In het platform van Google Shopping kan je een foto kwijt, een stuk tekst en een prijs. De zoeker is hierdoor goed geïnformeerd en maakt daardoor al een afweging voordat die op jouw advertentie klikt (en je dus betaalt).
Elk product is afzonderlijk te beoordelen. Doordat je de prestaties in kan zien van elk individueel product kan je goed bijsturen. Zo kan je bijvoorbeeld de keuze maken om minder te bieden op producten die weinig opleveren of slecht verkopen. Anderzijds geeft het je de mogelijkheid om meer in te zetten op beter presterende producten.
Google Shopping als winkelplatform. Door het nieuwe Google Shopping platform heeft Google een goede stap gezet in het verbeteren van de winkelervaring binnen Google Shopping. Benieuwd wat deze veranderingen zijn? Je kan hier meer over lezen in onze blog.
Lees onze SEA blogsGoogle Shopping uitbesteden?
Laat je informeren door onze SEA specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze Google Shopping dienst!
Neem contact op met Olaf!Hoe werkt Google Shopping?
Het is belangrijk dat je jouw website aanmeld voor Google Merchant Center voordat je begint. Hier kan je namelijk je data feed inladen. Een data feed is een gegevensset met daarin alle karakteristieken van al je producten zoals bijvoorbeeld de titel, beschrijving, prijs en afbeelding. Wanneer je dit gekoppeld hebt met Google Ads en de data feed is ingeladen in Merchant Center kan je deze vervolgens inladen in Google Ads. Wil jij dit optimaal inzetten voor jouw webshop? Kies dan voor Merchant uitbesteden!
Het is niet mogelijk om net zoals met tekstadvertenties veranderingen door te voeren in de shopping advertenties via Google Ads. Het is dus belangrijk dat je een goede en kloppende data feed hebt. Wanneer dit niet het geval is zullen je advertenties minder relevant zijn of misschien zelfs foute informatie bevatten.
Tot slot is het belangrijk dat je data feed regelmatig update. Prijzen en voorraden veranderen namelijk regelmatig. Wanneer je bijvoorbeeld maar één keer per maand je data feed update zal er regelmatig geadverteerd worden met verkeerde prijzen of met producten die niet meer op voorraad zijn. Het is dus belangrijk dat je minimaal elke dag je data feed update. Er komt heel wat bij kijken en Google Shopping uitbesteden aan de juiste specialisten is daarom zeker niet overbodig!
Een Google Shopping feed als basis
Een Google Shopping feed vormt de basis voor Shopping advertenties. Deze feed bestaat uit een lijst van alle karakteristieken van jouw producten. Denk hierbij aan de titel, prijs, beschrijving en afbeelding(en) van een product. Een Google Shopping feed wordt via Merchant Center gekoppeld aan een Google Ads account. Op basis van de Google Shopping feed worden de advertenties gemaakt. Deze zijn niet handmatig te maken, daarom is het belangrijk dat de feed klopt en dagelijks geüpdate wordt. Hierdoor blijven advertenties altijd up-to-date van veranderingen in bijvoorbeeld voorraad of prijs. Het is namelijk jammer om te adverteren met een verkeerde prijs of een product dat niet op voorraad is. Een specialist kan je helpen bij het opzetten van een rendabele Google Shopping campagne. Een Google Shopping feed vormt hierbij een zeer belangrijke basis.
Verkopen via Google Shopping?
Google Shopping is hét platform om in te zetten voor het verkopen van de producten uit jouw webshop en is gericht op directe verkoop. Het is hierbij mogelijk jouw producten bij een grote groep onder de aandacht te brengen. Hiermee vergroot je jouw online zichtbaarheid. Google Shopping is visueel erg sterk. In de advertentie wordt een productafbeelding, titel en prijs weergegeven. Zo hebben zoekers al direct een goed beeld van het product voordat er zij doorklikken naar de webshop. Google Shopping kan daardoor veel relevant verkeer opleveren. Voor het verkopen via Google Shopping is een goede Google Shopping Feed van groot belang. Deze biedt namelijk de basis voor de advertenties én voor de zoekopdrachten waarbij shopping advertenties worden vertoond. Binnen Google Shopping is het namelijk niet mogelijk zelf zoekwoorden toe te voegen waarop advertenties vertoond zullen worden. Deze bepaald Google zelf op basis van de Google Shopping Feed.
Verkopen via Google Ads kan op verschillende manieren. Zo zijn er verschillende type Shopping campagnes beschikbaar. Binnen deze verschillende campagnes zijn er nog tal van mogelijkheden op het gebied van bijvoorbeeld bieden en targeting. Zo biedt Google Shopping voor elke webshop een passende manier van adverteren. Wanneer je verkoopt via Google Shopping is het natuurlijk belangrijk dat de Shopping advertenties voldoende rendement opleveren. Een gedegen strategie is daarom van groot belang. Het product moet bij de juiste doelgroep, op het juiste moment en met de juiste advertentie onder de aandacht worden gebracht. Bij Google Shopping komt aardig wat kijken. Het is daarom verstandig de hulp van een specialist in te schakelen. Een specialist helpt bij het behalen van een maximaal rendement bij het verkopen via Google Shopping. Een specialist kijkt continu naar optimalisatiemogelijkheden binnen de campagne en de Google Shopping Feed om zo veel mogelijk verkopen te kunnen realiseren met Google Shopping.
Adverteren in Google Shopping?
Benieuwd of Google Shopping jouw organisatie een online boost kan geven? Olaf vertelt je hier graag meer over!
Neem contact op met Olaf!Google Shopping uitbesteden
Google Shopping is dé plek voor retailers om hun producten online te verkopen. Shopping gaat gepaard met directe verkoop, waarbij een maximale ROI gewenst is. Via een uitgekiende strategie kunnen wij ervoor zorgen dat jouw producten worden uitgelicht op de juiste plek, op het juiste moment om jouw omzet te vergroten.
De productdatabase van je webshop is de basis voor beide Google Shopping campagnes. De productinformatie wordt dan geüpload naar Google Merchant Center, waarna de Shopping campagnes kunnen worden opgezet, in Google Ads.
Binnen Google Shopping is het mogelijk om verschillende Shopping campagnes op te zetten. Zo kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld zelf een Google Smart Shopping campagne op te zetten of uit te besteden. Bij deze slimme variant zal Google de advertenties tonen voor een zoekopdracht op basis van het algoritme, waarin machine learning zelf bepaalt welke advertenties én biedingen relevant zijn aan bepaalde zoekopdrachten.
Om het beschikbare budget zo efficiënt mogelijk in te zetten, kijken wij naar het rendement van de campagnes. Onze kennis en expertise in Google Shopping zorgen ervoor dat jouw campagnes optimaal beheerd en geautomatiseerd worden, waarmee de campagnes optimaal resultaat kunnen behalen.
Draai je al Shopping campagnes en wil je Google Shopping uitbesteden? Geen probleem. Wij kijken graag met jouw mee. Daag ons uit om jouw Google Shopping campagnes rendabeler te maken.
Ik wil Google Shopping uitbesteden!Google Shopping specialist
Door onze specialisme in zoekmachine marketing hebben we diverse Google Shopping specialisten in huis met brede kennis van en ervaring met Google Shopping. Dankzij onze brede klantenkring hebben we ervaring in diverse branches waarmee we constant op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen de betreffende branches. Hierdoor kunnen onze Google Shopping specialisten gelijk schakelen om het resultaat van de campagnes te maximaliseren.
Bij SEA voor webshops speelt Google Shopping een belangrijke rol. Bij Shopping campagnes kijken we continu naar optimalisatiepunten die van toepassing zijn op jouw campagnes. Bij Google Shopping uitbesteden optimaliseren onze specialisten onder andere de productfeed van jouw webshop, waarmee de Shopping advertenties relevanter worden voor de bezoeker. Dit realiseren we door middel van analyses om eventuele knelpunten te achterhalen en maken zo onder andere gebruik van toolings als Channable. Zodra onze Google Ads specialisten inzichtelijk hebben waar de knelpunten zich bevinden, kunnen we gerichter een strategie bepalen om optimalisaties door te voeren.
Google Shopping uitbesteden aan Markant Internet!
Google Shopping uitbesteden aan een ervaren bureau is een zeer verstandige zet! Google Shopping is direct verbonden aan sales en daardoor ook aan omzet. Binnen Markant Internet hebben onze specialisten zeer goede kennis van Google Shopping, waardoor wij het beste resultaat kunnen bieden aan onze klanten. Elke klant heeft specifieke vraagstukken, waardoor wij een passend advies geven die relevant is voor de betreffende vraagstukken. Denk aan feed optimalisatie, het verbeteren van de huidige accountstructuur of het inzetten van de juiste biedstrategieën. Zodra wij de wensen en behoeften inzichtelijk hebben, zetten wij een passende strategie op waarmee de gewenste ROI behaald kan worden. Met onze nuchtere aanpak zorgen wij ervoor dat wij altijd open zijn naar onze klanten. Indien je ervoor kiest om Google Shopping uit te besteden aan Markant Internet, kunnen we je verzekeren dat jouw campagnes in goede handen zijn. Met ons team van gedreven specialisten gaan wij de uitdaging graag aan. Wil je meer weten over onze aanpak? Neem contact op met ons voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Veelgestelde vragen
Bekijk onze veelgestelde vragen
Om te beginnen met Google Shopping heb je een Google Ads account nodig. Vervolgens heb je ook een Google Merchant Center account nodig, welke gekoppeld dient te worden aan het Google Ads account. Daarna kun je een Google Shopping Feed aanmaken om vervolgens te starten met een Google Shopping campagne binnen het Google Ads account.
Om te adverteren op Google Shopping dienen campagnes aangemaakt te worden onder het type ‘Shopping’ in het Google Ads account. Binnen deze campagnes dienen een aantal zaken ingesteld te worden, zoals het land van verkoop, weergaveplekken en het dagbudget.
Google Shopping is een uitstekend middel om bezoekers met een duidelijke koopintentie naar de website te leiden. Vanwege de informatie die een Google Shopping advertentie aan zoekmachinegebruikers biedt, kunnen gebruikers direct een keuze maken uit de betreffende producten op basis van deze getoonde informatie.
Via Google Shopping worden producten rechtstreeks getoond aan zoekmachinegebruikers. Net als bij standaard zoekmachine advertenties, betaal je pas als een persoon op de Shopping advertentie klikt. De personen die de Google Shopping advertentie te zien krijgen worden goed geïnformeerd over het aanbod, omdat de prijs en productafbeelding in de zoekmachine direct zichtbaar is.