Wat is zoekmachine adverteren?
Een snelle manier om zichtbaar te worden in zoekmachines, bezoekers te verleiden om jouw website te bezoeken en hen vervolgens over te laten gaan tot een conversie. Met SEA (Search Engine Advertising), oftewel zoekmachine adverteren, is het mogelijk om direct in de top resultaten van Google te staan. Met een pakkende tekst en een mooie positie laat je jouw bedrijf de koppositie overnemen en de leider worden in het klassement van de zoekresultaten.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Hoe werkt zoekmachine adverteren precies?
Met zoekmachine adverteren is het mogelijk om direct vindbaar te worden in de topposities van zoekmachines als Google of Bing. Het is dé ideale manier om de juiste doelgroep te bereiken. Door middel van zoekwoorden kunnen potentiële klanten jouw advertentie zien in het zoeknetwerk van Google. Hierdoor genereer je verkeer naar jouw website/webshop, waardoor de bezoeker uiteindelijk een lead of klant kan worden.
Door te adverteren op Google koop je een stukje advertentieruimte boven de organische zoekresultaten, dit zijn de zogenoemde SEA kosten. Wanneer jouw advertentie wordt getriggerd door een zoekopdracht, wordt deze weergegeven in de betaalde zoekresultaten van een zoekmachine. Je hoeft dus niet te wachten totdat jouw website een toppositie in de organische – niet betaalde – resultaten heeft behaald, wat bereikt kan worden door zoekmachine optimalisatie in te zetten. Met behulp van zoekmachine adverteren ben je vrijwel direct zichtbaar, waarmee je direct resultaat kunt genereren. Zoekmachine adverteren combineren met marketing automation is dé perfecte manier om de online klantreis te verbeteren!
Het adverteren in zoekmachines
Adverteren in zoekmachines biedt veel mogelijkheden en is zeer interessant voor jou als ondernemer met ambitie. Het is namelijk mogelijk om zeer gericht een doelgroep te bereiken op basis van zoekwoorden, interesses, gedrag, locaties, etc. Hiermee kun je potentiële klanten bereiken op het juiste moment én op de juiste plek. Adverteren in zoekmachines is simpel en toch complex. Google blijft het advertentieprogramma (Google Ads) door ontwikkelen, zodat het voor adverteerders steeds eenvoudiger wordt om Google Ads campagnes op te zetten. Hierdoor kunnen adverteerders hun tijd nog beter besteden aan het dragen van zorg voor de optimalisatie van campagnes. Slimme campagnes bieden hierbij een belangrijke uitkomst, want met een aantal klikken is het al mogelijk om een campagne op te zetten. Het is hierbij alleen wel belangrijk om in gedachten te houden dat een dergelijke campagne meer geld kost dan het wellicht opbrengt. Google Ads specialisten weten als geen ander hoe het adverteren in zoekmachines werkt en succesvol kan zijn! Daarnaast hebben de Google Ads campagnes de juiste optimalisatie nodig wat er uiteindelijk toe zal leiden dat de resultaten verbeteren en het gewenste rendement wordt behaald.
Meer weten over zoekmachine adverteren?
Laat je informeren door onze SEA specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze zoekmachine adverteren dienst!
Neem contact op!Trigger potentiële klanten op het juiste moment én met de juiste plaatsing
SEA is meer dan alleen zoekmachine adverteren met een tekstadvertentie in Google. Met behulp van de hedendaagse features van de advertentie platformen is het mogelijk om zo specifiek jouw advertenties af te stemmen op de relevante doelgroep. Bereik jouw doelgroep niet enkel met tekstadvertenties, maar combineer deze met andere kanalen waarop online adverteren mogelijk is, zoals: het Display Netwerk, YouTube en Shopping. Dankzij SEA is het mogelijk om de potentiële klant op het juiste moment en de juiste plaatsen te triggeren.
Een sterke fundering op basis van data
Snel vindbaar, dat word jij aan de hand van een gedegen strategie voor zoekmachine adverteren. Maar, waar begin je deze reis? De meest concrete start is het verbinden van vragen in Google met aanbod (jouw advertenties). Waar jouw potentiële klanten op zoeken, dat analyseren wij grondig voor aanvang voor de campagne. Aan de hand van een zoekwoord analyse op basis van historische data ondervangen wij de relevante zoektermen voor jouw campagnes. Data, dat is het begin van succesvol online rendement. Google Ads uitbesteden aan Markant Internet zorgt ervoor dat jouw Google Ads campagnes succesvol zijn!
Zoekmachine adverteren uitbesteden is een slimme zet
Weten hoe jouw Google Ads campagnes op de juiste manier ingezet en geoptimaliseerd kan worden is een pré om te kunnen scoren met behulp van zoekmachine adverteren! Goede specialistische kennis en ervaring is hierbij absoluut niet overbodig. Indien je graag jouw zoekmachine advertising activiteiten wilt uitbesteden, is het noodzakelijk om te kiezen voor de juiste partij. Een partij met verstand van zoekmachine adverteren, transparante werkstijl en een partij die de klant centraal stelt. Markant Internet is een SEA bureau dat graag het beste resultaat behaald uit jouw Google Ads campagnes.
Met onze veelzijdige disciplines binnen SEA, kunnen onze Google Ads specialist zichtbaar resultaat behalen met jouw zoekmachine advertenties. Onze specialisten beschikken over een grote hoeveelheid kennis, vaardigheden en ervaring om jou te kunnen voorzien voorzien van de juiste online marketing strategie waarmee het beste rendement kan worden behaald. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Wij staan graag voor jou klaar.
SEA analyse aanvragen!Weten wat SEA voor jou kan betekenen?
Onze SEA specialisten vertellen je graag wat zoekmachine adverteren voor jouw website kan betekenen!
Neem contact op met onze SEA specialist!Optimalisatie op basis van gedrag
Een stevig fundament en een zichtbaarheid via verschillende advertentiekanalen binnen zoekmachine adverteren, dat is de ideale mix voor jouw campagnes. Hoewel dit een goed uitgangspunt is voor het behalen van online rendement, begint het echte werk bij het lanceren van jouw campagnes. Er worden vanaf nu potentiële klanten naar jouw website geleid, maar hoe zetten we potentiële klanten om tot daadwerkelijke kopers? Het is hierbij belangrijk dat we gaan sturen op basis van gedrag op jouw website en concurrentie, immers zijn er interne en externe factoren welke jouw succes beïnvloeden. Aan de hand van meetbare elementen in bijvoorbeeld Google Analytics analyseren we het gedrag van bezoekers op jouw website.
- Vinden gebruikers waar zij daadwerkelijk naar zochten?
- Matcht het aanbod met de verwachtingen van de bezoeker?
- Kunnen zij de benodigde informatie makkelijk vinden?
- Hoe lang blijven bezoekers op jouw website?
Stuk voor stuk vragen welke op basis van data beantwoord kunnen worden.
Er kan tevens al geoptimaliseerd worden voordat iemand jouw website heeft bezocht. Wat te denken van aantrekkelijke advertentieteksten en advertentie-extensies voor Search advertenties, maar ook productfoto’s en -informatie voor Google Shopping? Allemaal elementen die invloed hebben op jouw succes. Het zijn cruciale bouwstenen voor de optimalisatie van de campagnes.
Ontdek meer over Google ShoppingRendement en concurrentie
Weinig advertentiekanalen zijn zo zwart/wit als zoekmachine adverteren. Opbrengsten en investeringen staan immers altijd lijnrecht in verbinding met elkaar. Dat is precies de kracht van adverteren in Google: de zichtbaarheid ten opzichte van concurrentie, doorklikpercentages op advertenties, zichtbaarheid van zoektermen, de klikprijzen en de opbrengsten zijn ieder moment van de dag inzichtelijk. Zo is er altijd data voorhanden om op te sturen.
Wij sturen de campagnes dan ook altijd op rendement en op data, waardoor we ‘plat’ naar de gegevens kunnen kijken voor een zo optimaal mogelijk rendement. ‘Gevoel’ over de zichtbaarheid van een concurrent of het verwachte succes van een productgroep leggen we altijd langs de beschikbare gegevens in de campagnes, waardoor optimalisatie voor rendement altijd voorop staat. We willen immers allemaal een zo hoog mogelijk rendement halen binnen de SEA campagnes en jouw website om samen te groeien!
Benader jouw bezoekers nogmaals met remarketing
Via meerdere kanalen wordt er focus gelegd op het realiseren van een stroom bezoekers naar jouw website. Waarbij er helaas een groot deel van de bezoekers – 97 tot 99 procent – bij hun eerste bezoek niet overgaat tot conversie. Deze bezoekers laten we uiteraard niet ‘zomaar’ los. Bereik ze na het verlaten van de website opnieuw door het inzetten van remarketing. Aan de hand van de juiste bannering matchen we visuele uitingen met hetgeen waar gebruikers interesse in toonden op jouw website. Persoonlijk adverteren op de interesse van jouw potentiële klant, dat maakt remarketing zo effectief. Dit kan worden gerealiseerd met behulp van een advertentie op een andere website of op andere platformen.
Zo adverteren we met behulp van dynamische remarketing met specifiek het product dat de bezoeker op jouw webshop heeft bekeken. Uiteraard kan er bij andere type websites specifiek worden geadverteerd door banners met de juiste dekking te realiseren. Een sterke manier om te werken aan meer conversie en de bekendheid van jouw brand! Onze Google Ads specialisten hebben van hun passie hun beroep gemaakt en beschikken daarom over de laatste kennis op het gebied van zoekmachine adverteren. Wij nemen jou aan de hand en creëren een op maat gemaakte SEA strategie, die past bij jouw bedrijf en imago. Aan de hand van deze strategie bereiken een optimale ROI.
Zij kozen voor onze nuchtere aanpak
Met vakkennis en enthousiasme werken we inmiddels al jaren voor een breed scala aan klanten uit verschillende branches. Ons geheim? Een inspirerende wisselwerking, persoonlijk contact en een zorgvuldige werkwijze!
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Veelgestelde vragen
Bekijk onze veelgestelde vragen
Dit verschilt per onderneming. Het mooie aan het adverteren op Google is dat je een eigen dagbudget kan instellen. Hierdoor zijn de maandelijkse kosten nooit hoger dan er is ingesteld. Om het dagbudget optimaal te gebruiken is het belangrijk dat de juiste biedstrategie wordt gebruikt. Binnen Google Ads zijn er meerdere biedstrategieën te gebruiken.
Als de campagnes goed zijn ingesteld kan je met een bepaald budget, de gewenste doelgroep erg snel bereiken met jouw website. Hierdoor is het mogelijk om meer verkeer naar je website te realiseren. Het verkeer kan resulteren in meer klanten en leads. Door een pakkende advertentie zorg je ervoor dat de gewenste doelgroep ook daadwerkelijk op je advertentie klikt. Zorg dus voor onderscheiden vermogen in je advertenties.
Een goede en snelle manier om zichtbaar te zijn in de zoekmachines. Doormiddel van zoekmachine adverteren ben je snel zichtbaar voor de gewenste doelgroep, hierdoor realiseer je relevant verkeer. Het is belangrijk dat er op een juiste manier wordt geadverteerd op de juiste doelgroep, anders kan zoekmachine adverteren erg hoge kosten met zich mee brengen.
Doormiddel van zoekmachine adverteren ben je direct goed vindbaar op zoekmachines als Google. Tegen betaling bereik je de gewenste doelgroep met een advertentie, met deze advertentie kan je vervolgens de bezoeker overhalen om naar je website te gaan. Door te adverteren op zoekwoorden wordt je advertentie getoond in het zoeknetwerk van de zoekmachine. De opgestelde advertentie wordt getoond boven de organische zoekresultaten.