Alle begrippen

Betekenis: KPI

KPI’s, oftewel Key Performance Indicators, zijn een cruciaal onderdeel van elke succesvolle onderneming. Ze helpen bedrijven om hun prestaties te meten en te verbeteren, en om hun doelen te bereiken. KPI’s stellen je in staat om belangrijke gegevens te verzamelen en te analyseren, waardoor je een beter inzicht krijgt in de prestaties van je bedrijf.

De betekenis van een KPI

KPI staat voor Key performance indicator (prestatie-indicatoren). In ieder bedrijf heb je te maken met KPI’s. Zo ook bij webshops. Goede KPI’s zijn SMART geformuleerd. Dit betekend dat de prestatie indicatoren die men opstelt aan een aantal voorwaarden moeten voldoen:

Specific – specifiek

Measurable – meetbaar

Attainable – haalbaar

Realistic – realistisch

Timely – realiseerbaar binnen een bepaalde tijd

KPI’s voor e-commerce

De prestatie indicatoren hangen dus af van je doelen. Voor webshops kan het bijvoorbeeld zijn dat je op een bepaald aantal zoektermen binnen de top 10 organische resultaten in Google zichtbaar wil zijn. Of, dat je een bepaald conversiepercentage ten doel stelt voor verkeer uit advertenties.

Profielfoto Olaf

Meer weten over KPI?

Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over KPI.

Kom in contact