Content marketing dashboard

In de wereld van zoekmachine marketing is content één van de grootste pilaren voor je online succes. Uiteraard zijn er meerdere factoren die van invloed zijn, maar het hebben van goede content heeft invloed op meerdere vlakken. Zo gebruiken we het bijvoorbeeld niet alleen voor de vindbaarheid van de website; content wordt ook gebruikt om jouw bezoekers te triggeren, vast te houden en hopelijk over te laten gaan tot een conversie. Ben je de laatste tijd erg veel met content bezig? Om je focus scherp te houden en het overzicht niet kwijt te raken kan een content marketing dashboard een zeer efficiënte toevoeging zijn. Je leest er alles over!
content marketing dashboard
content performance dashboard
Rens Damhuis - Foto Markant Internet

Benieuwd naar een content marketing dashboard op maat?

Onze specialisten vertellen je graag wat een content marketing performance dashboard voor jouw onderneming kan betekenen!

Neem contact op!

Het belang van een content marketing dashboard voor jouw SEO

De content op jouw website verzamelt een heleboel data. Zo veel dat het niet standaard op één plek te zien is. Zo moet een deel handmatig gecontroleerd worden, wordt een deel ingeladen vanuit Google Analytics en ander deel weer uit Google Search Console. Een vervelende klus dus als je dit telkens opnieuw voor jezelf in kaart moet proberen te brengen.

Hier komt ons dashboard om de hoek kijken. Ons content marketing dashboard brengt alle belangrijke data samen, zodat in één oogopslag de prestaties van de content duidelijk zijn. Dit is niet alleen handig voor jou, maar ook onze samenwerking. Zo beoordelen we het online succes beiden op dezelfde data en kunnen we bijsturen (en/of eventueel uitbreiden) indien nodig. Zo zorgt het content performance dashboard voor een transparante & efficiënte werkwijze

content marketing performance dashboard

Met ons content marketing dashboard krijg je de inzichten die jij wilt

Ons content marketing dashboard is geen statische afbeelding die je maandelijks in je mailbox ontvangt. Je kunt zelf altijd het dashboard bereiken via de URL die we met jou delen. Hier staat het tijdsbestek standaard op de betreffende maand, maar deze is altijd aan te passen. Handig als je bijvoorbeeld het verloop over het afgelopen halfjaar wilt zien. Daarnaast is het mogelijk om de sortering aan te passen, bijvoorbeeld wanneer je meer geïnteresseerd bent in conversies in plaats van gerealiseerd verkeer. Jouw content marketing dashboard, jouw wensen.

content performance dashboard gebruiken
Rens Damhuis - Foto Markant Internet

Een content performance dashboard voor jouw organisatie?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Advies van onze specialist!

Hoe presteert mijn content? Ons content performance dashboard laat het zien

De 80/20 regel, een welbekende wetmatigheid, stelt dat 80% van het resultaat voortkomt uit 20% van de inzet. Dit geldt ook voor jouw website; 80% van jouw verkeer/conversies komt voort uit 20% van de content op jouw website. Het is dus erg belangrijk dat de content die voor al dit verkeer zorgt zo optimaal mogelijk ingericht is. Hoe goed content is, is afhankelijk van verschillende pijlers. Een content marketing dashboard brengt dit in kaart. Zo zijn in het dashboard onder andere de volgende gegevens inzichtelijk gemaakt;

  • Zoekwoorden: Welke zoekwoorden zorgen voor (het meeste) verkeer? En wat zijn de bijbehorende, maandelijkse zoekvolumes? Het antwoord op deze vragen en meer zijn te vinden in het content performance dashboard. Zo is in één oogopslag te zien welke zoekwoorden het erg goed doen en waar nog veel verbetering op te behalen valt
  • Pagina’s: Welke pagina’s halen het meeste verkeer naar de website? Hoelang blijven bezoekers gemiddeld op een bepaalde pagina? En welke pagina heeft het hoogste conversiepercentage? Dit zijn statistieken die in het pagina overzicht naar voren komen. Op basis hiervan kan besloten worden welke pagina’s er extra aandacht verdienen (bijvoorbeeld de pagina’s waar bezoekers maar enkele seconden op blijven)
  • Doelen: Welke pagina zorgt voor de meeste contactaanvragen? En welke pagina leidt tot de meeste aankopen? Het kan zo zijn dat bepaalde content alleen maar vragen oproept bij bezoekers, bijvoorbeeld omdat de content te vaag is. Deze sectie van het content marketing dashboard brengt alle data omtrent doelen in kaart, zodat hier onder andere verbeterpunten uit gehaald kunnen worden.
content marketing dashboard hanteren

Elk bedrijf is anders, net als ieder content performance dashboard

Iedere website vraagt om een andere SEO campagne. Er is niet één formule die werkt voor elke website; waar de één grote behoefte heeft aan content, heeft de ander juist meer baat bij een verhoging van de autoriteit. Hierom is geen content marketing dashboard bij ons hetzelfde. We kijken naar jouw doelen & wensen en gaan vervolgens samen kijken naar de beste oplossingen hiervoor. Neem dan ook gerust contact met ons op als je benieuwd bent naar de mogelijkheden, uiteraard geheel vrijblijvend.

Kies voor Markant Internet, maak vrijblijvend kennis met onze specialisten

Of je nou enkel op zoek bent naar een content marketing dashboard, meer wilt verkopen via Google Shopping of een volledige SEO strategie van A tot Z wilt laten uitwerken. Alles wat we doen bij Markant Internet is op basis van jouw doelen & behoeften. Ontdek wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen en neem contact op met één van onze specialisten. We staan voor je klaar!

  • Maatwerk op basis van jouw wensen en doelen
  • Een bureau met meer dan 10 jaar aan zoekmachine optimalisatie-ervaring
  • Een volwaardig team dat samen met jou aan je doelen werkt
  • Een samenwerkingspartner voor de lange termijn
  • Persoonlijk contact: jouw vaste specialist is slechts één mail of telefoontje verwijderd
  • Focus op jouw resultaat met gestructureerde werkwijze
content dashboard
Content marketing dashboard
Rens Damhuis - Foto Markant Internet

Content marketing dashboard interessant voor jouw onderneming?

Onze specialisten helpen je graag met het inrichten van een gedegen content marketing dashboard voor jouw onderneming!

Neem contact op!