Google Ads specialist?

Wil jij het allerbeste uit jouw Google Ads - voorheen Google AdWords - campagnes halen? Schakel dan de hulp in van de Google Ads specialisten van Markant Internet!
Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

Vrijblijvende SEA analyse?

  • Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
  • Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
  • Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
SEA analyse aanvragen!

Wat is Google Ads?

Google Ads, voorheen Google AdWords, is een gratis advertentieplatform waarmee adverteerders hun producten en/of diensten kunnen promoten op Google. Het platform zorgt ervoor dat je gevonden wordt door potentiële klanten, wanneer ze op zoek zijn naar producten of services die jij aanbiedt. Ondanks het feit dat Google Ads toegankelijk is voor adverteerders met verschillende kennisniveaus, blijft het een complex advertentieplatform. Het is dan ook van belang dat een advertentiecampagne op de juiste wijze wordt ingericht.

Meer weten over zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren
Adwords

Waarom is AdWords veranderd in Ads?

Google Ads bestaat een aantal decennia maar in 2018 heeft Google de naam van het platform veranderd van Google AdWords naar Google Ads. De nieuwe naam staat meer centraal voor het totale advertentieconcept dat Google tegenwoordig aanbiedt. Daarmee wil Google het marketingplatform toegankelijk maken voor iedere type bedrijf met een online business.

Google Ads heeft een transformatie ondergaan waarbij de naam en het logo werden geüpdatet in de nieuwe interface dat bestaat onder andere de Help Center, Facturering, Rapporten en Tools en Instellingen. De interface van Google Ads is aantrekkelijker, duidelijker en visuele geworden voor de gebruiker. Daarnaast biedt Google Ads slimme insights (aanbevelingen) ter bevordering van de campagnes en het advertentieaccount. Op deze wijze kunnen adverteerders beter inzien welke kansen er nog benut kunnen worden. Anderzijds is het mogelijk om bij het rapport ‘Aanbevelingen’ te gebruiken om eventuele knelpunten te achterhalen, waarmee optimalisaties meestal met één druk op de knop kunnen worden toegepast. Dit is erg handig en tijdbesparend. Google Ads specialisten kunnen hun tijd efficiënt indelen om optimaal rendement te behalen met de campagnes.

Doelen behalen met hulp van een Google Ads specialist

Doormiddel van campagnes binnen Google Ads is het mogelijk om bepaalde doelen voor je bedrijf te behalen. Deze campagnes moeten op een correcte manier zijn opgesteld. De Google Ads specialisten van Markant Internet zijn dagelijks bezig met het opzetten en optimaliseren van verschillende campagnes. Hierdoor hebben de Google Ads specialisten de benodigde ervaring om een doel voor jou bedrijf te behalen. Er zijn een aantal doelen die je kunt behalen doormiddel van een Google Ads campagne. Een aantal doelen op een rijtje:

  • Verkopen: verschillende soorten Google Ads campagnes kunnen je helpen met het genereren van meer verkopen. Dit kan een doel zijn voor een webshop, maar ook voor een fysieke winkel. De meest gebruikte campagnesoorten voor het realiseren van verkopen zijn de shopping- en zoekcampagnes. De Google Ads specialisten van Markant Internet weten wat er nodig is voor het genereren van meer verkopen uit een webshop of fysieke winkel, doormiddel van een campagne.
  • Merkbekendheid en bereik: met een display- en videocampagne is het mogelijk om je merkbekendheid en bereik te vergroten. Binnen deze campagnes is het namelijk mogelijk om je eigen beelden aan een bepaalde doelgroep te tonen. Doormiddel van visueel aantrekkelijke advertenties kun je de opgestelde doelgroep bereiken en vervolgens geïnteresseerd maken.
  • Websiteverkeer: met elke campagne binnen Google Ads is het mogelijk om meer websiteverkeer te genereren. Het belangrijkste is dat er relevant verkeer naar de website wordt genereerd. Doormiddel van bijvoorbeeld zoekcampagnes is het mogelijk om te adverteren op zoektermen, op deze manier weet je zeker dat de juiste doelgroep bereikt wordt en vervolgens je website bezoekt.
ervaren ads specialist
Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

Weten wat een Google Ads specialist voor jou kan betekenen?

Neem contact met ons op en laat je informeren door onze Google Ads specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze Google Ads service!

Neem contact op met onze Google Ads specialist!

Waarop letten Google Ads specialisten tijdens het optimaliseren van campagnes?

De Google Ads specialisten zijn doorlopend bezig met het optimaliseren van de campagnes. Elke campagne is anders en kan geoptimaliseerd worden op een andere manier. Er zijn daarom een aantal punten die Google Ads specialisten in de gaten houden tijdens het optimaliseren van campagnes.

De kwaliteit van de advertenties

Binnen een campagne worden meerdere advertenties opgesteld. Vervolgens worden deze advertenties willekeurig aan de doelgroep vertoond. Op deze manier kan er na een periode geconcludeerd worden welke advertenties het best presteren. De advertenties die niet goed presteren worden vervolgens onderbroken. Voor deze onderbroken advertenties worden nieuwe advertenties opgesteld.

Bij het aanmaken van een zoekadvertentie wordt de kwaliteit van de advertentie getoond. Is de kwaliteit “slecht” of “niet goed, niet slecht” dan is de CPC hoger. Google bepaalt de kwaliteit door te kijken naar de advertentie inhoud en de landingspagina op de website. Als Google’s algoritme concludeert dat de bezoeker een slechte ervaring gaat krijgen op de aangegeven landingspagina, dan wordt de CPC verhoogd. Dit brengt dus onnodige kosten met zich mee.

Budget optimalisatie

Binnen Google Ads kan je zelf bepalen hoeveel budget je wilt uitgeven per dag aan een campagne. Dit budget moet op een juiste manier worden besteed. De Google Ads specialisten zijn hier een expert in. Door doorlopend te kijken naar de CPC’s, biedingen en biedstrategieën zorgen ze ervoor dat het dagelijkse budget optimaal besteed wordt.

Optimaliseren van extensies

Binnen een Google Ads campagne kunnen verschillende extensies opgesteld worden. Met deze extensies kun je de bezoeker meer informatie geven over je product of dienst. Daarnaast valt je advertentie ook nog eens beter op. De extensies die gebruikt kunnen worden binnen een campagne:

  • Sitelinks extensies worden direct getoond onder de opgestelde advertentie. De opgestelde ‘sitelinks’ bevatten een URL die direct verwijst naar een bepaalde pagina op je website.
  • Prijs extensies geven de bezoeker een prijsindicatie van een product of productgroep.
  • Highlight extensies zorgen voor extra informatieve tekst aan je advertentie. Deze extensie wordt veel gebruikt om de USP’s of de verschillende modellen te kunnen tonen.
  • Locatie extensies tonen de locatie van je fysieke bedrijfspand. Een erg mooie toevoeging voor fysieke winkels.
  • Beeld extensies zorgen voor een afbeelding bij de advertentie. Op deze manier kan je een product of dienst visueel tonen aan de bezoeker.

Door goed gebruik te maken van meerdere extensies is het mogelijk om je advertenties te onderscheiden van de concurrent.

Ads veiling

Google Ads veiling

De Google Ads veiling is het razendsnelle proces dat plaatsvindt tussen een zoekopdracht en de getoonde zoekresultaten. Google bepaalt op basis van verschillende factoren of en op welke positie jouw advertentie wordt getoond. De veiling werkt als volgt:

  • Zodra er een zoekopdracht in Google wordt verricht, vindt het Google Ads-systeem alle advertenties die relevant zijn voor die specifieke zoekopdracht op basis van de zoekwoorden waarop geadverteerd wordt.
  • Het systeem negeert alle advertenties die niet geschikt zijn, zoals advertenties met andere locatietargeting of afgekeurde advertenties.
  • Van de resterende advertenties, worden enkel advertenties getoond waarvan de advertentierangschikking hoog genoeg is. De advertentierangschikking is een waarde dat gebaseerd wordt op biedingen, advertentiekwaliteit, drempels voor advertentierangschikking, de context van de zoekopdracht en de impact van extensies en andere advertentie-indelingen.

Google houdt van relevantie en daardoor is de kans dat jouw advertentie een hogere positie in de veiling inneemt dan jouw concurrenten, tegen lagere biedingen. Concreet houdt dit in dat je met een lager bod dan je concurrenten, alsnog een hogere positie kunt genereren in de zoekresultaten. Google AdWords specialisten weten als geen ander hoe jouw advertentie een hogere positie in deze veiling verkrijgt en helpen jou graag om dit voor jouw website te realiseren.

Advertentiekosten en advertentiebeleid

Google Ads hanteert een mooi duidelijk kostenmodel, waarbij je in de meeste gevallen enkel betaalt wanneer er op een advertentie wordt geklikt. De zogeheten kost per klik (CPC). Dit houdt dus in dat je per klik betaalt en als er niet op de advertentie wordt geklikt, dan betaal je niets. Hoe dat precies in zijn werk gaat is simpel. Je stelt een dagbudget in van bijvoorbeeld 10 euro. Als de CPC 1 euro is, dan kun je in totaal tien klikken per dag generen. Natuurlijk is elke veiling anders waardoor de CPC kan fluctueren, maar hiermee willen we dit voorbeeld simplificeren verduidelijken. Let er wel op dat Google het dagbudget kan overschrijven, maar de maandelijkse advertentiekosten zullen nooit worden overschreven. Verder zijn nog andere kostenmodellen of biedstrategieën die ingezet kunnen worden. Neem contact op met één van onze Google AdWords specialisten als je graag meer wilt weten over de mogelijkheden van biedstrategieën of kostenmodellen voor jouw Google Ads campagne.

Alle Google advertenties dienen te voldoen aan het advertentiebeleid voor weergave. Google wil graag een gezond digitaal advertentie-ecosysteem hanteren die transparant en betrouwbaar is voor alle gebruikers in de breedste zin. Met het beleid wil Google voldoen aan wettelijke vereisten en daarmee hoopt de zoekgigant een veilige en positieve omgeving garanderen voor de gebruikers.

Google gebruikt een combinatie van menselijke en geautomatiseerde evaluatie om ervoor te zorgen dat alle advertenties voldoen aan het advertentiebeleid. Daarnaast maakt Google gebruik van gebruikersfeedback om advertenties eventueel te evalueren. Hierbij gaat het meestal om gevoelige advertentieonderwerpen.

Lees meer over gevoelige advertentie onderwerpen!
Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

In contact komen met onze Ads specialist?

Neem contact op met onze Ads specialist en laat je informeren over hoe hij jou kan helpen om jouw Google Ads campagnes succesvol in te zetten!

Neem contact op met onze Ads specialist!

Wat doet een Google Ads specialist?

Ons team bestaat uit ervaren Google Ads specialisten met een brede kennis van Google Ads. Een Google Ads specialist is gespecialiseerd in het opzetten en beheren van Google Ads campagnes voor onze klanten. Onze specialisten zetten zich dagelijks in om het rendement van campagnes te maximaliseren. Het hanteren van de juiste strategie is hierbij van groot belang. De mogelijkheden binnen Google Ads zijn groot en het inschakelen van een Google Ads specialist is daarom geen overbodige luxe. De Google Ads specialist kiest op basis van de kenmerken, wensen en behoeften van de klant een passende strategie. Denk hierbij aan het inzetten van de juiste campagnes, advertenties en biedstrategieën. De Google Ads specialist is vervolgens continu bezig met het optimaliseren van campagnes aan de hand van binnenkomende resultaten. Hierbij wordt altijd gestuurd op het rendement.

Kom in contact met onze SEA specialist!
Ads specialisten

De voordelen van Google Ads hulp inschakelen

Het inschakelen van een Google Ads specialist brengt belangrijke voordelen met zich mee. Het inschakelen van een specialist biedt tijdsbesparing en zorgt voor een vergroot rendement op Google Ads. De mogelijkheden binnen Google Ads zijn groot. Er zijn veel verschillende typen campagnes, advertenties en biedstrategieën. Om Google Ads rendabel in te kunnen zetten is het hanteren een juiste strategie van groot belang. Een Google Ads specialist biedt hierbij uitkomst. Een Google Ads specialist voorziet jouw bedrijf van een passende Google Ads hulp en succesvolle strategie. De specialist heeft een brede kennis van Google Ads en weet daardoor welke campagnetypen voor een betreffend bedrijf interessant zijn. Daarnaast is het opzetten en beheren van Google Ads campagnes een tijdrovend proces. Zeker wanneer je geen ervaring hebt met Google Ads, dan kan je Google Ads hulp gebruiken. Door het inschakelen van een Google Ads specialist houd jij de focus op jouw bedrijfsvoering.

De Google AdWords specialisten van Markant Internet inschakelen?

Het adverteren op Google maakt het mogelijk om veel (nieuwe) bezoekers te bereiken. Maar om het maximale uit jouw Google Ads campagnes te halen is het aan te raden om de Google Ads hulp van een Google AdWords specialist in te schakelen. Door een Google Ads specialist in te schakelen is het mogelijk om jouw beschikbare budget zo optimaal mogelijk in te zetten en daarmee het hoogst haalbare resultaat te bereiken. Het is niet eenvoudig om een goede Google Ads campagne op te zetten en het is een kunde om deze campagnes op de juiste manier te monitoren en analyseren, waarna er vervolgens op op in te spelen. Google AdWords specialisten beschikken over de juiste kennis en ervaring doordat zij al jarenlang veel verschillende Google Ads campagnes beheren en optimaliseren. Door deze hoeveelheid kennis en ervaring beschikken de Google Ads specialisten over de benodigde vaardigheden om jouw campagnes tot een succes te maken!

Zoals eerder vermeld biedt Google de kans aan iedereen – die zich graag in het advertentieplatform wil storten – om ermee aan de slag te gaan. Als Google Ads specialisten van Markant Internet juichen we toe dat klanten zich verdiepen in het platform, ten behoeve van het inhoudsniveau omtrent advertising. Echter, zien we in de praktijk dat de meeste mensen al snel behoefte hebben aan een specialist in Google Ads. Schroom daarom niet om contact met ons op te nemen. Onze Google Ads specialisten willen graag jouw campagnes analyseren en optimaliseren. Heb je nog geen Google Ads account? Dan kunnen wij jou volledig ontzorgen in het opstartproces. Neem vrijblijvend contact met ons op en laat je informeren over wat de Google AdWords specialisten van Markant Internet voor jou kunnen betekenen!

Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

Vrijblijvende SEA analyse?

  • Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
  • Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
  • Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
SEA analyse aanvragen!

Veelgestelde vragen

Bekijk onze veelgestelde vragen

Waarom een Google Ads specialist inschakelen?

Een Google Ads specialist beschikt over de benodigde kennis en ervaring om advertenties op te zetten die de juiste doelgroep bereiken. De specialist controleert routinematig of de kosten en het rendement van advertenties voldoen aan de doelstelling. Indien nodig zal de specialist overgaan tot actie om ervoor te zorgen dat het gewenste resultaat wordt gerealiseerd.

Wat is een Google Ads specialist?

Een Google Ads specialist is gespecialiseerd in het inrichten en optimaliseren van Google advertenties. De Google Ads specialist ziet erop toe dat het budget optimaal wordt ingezet en dat de advertenties voldoen aan het advertentiebeleid voor weergave in Google. Het doel van een Google Ads specialist is om het hoogst haalbare rendement te behalen.

Wat doet een Google Ads specialist?

Een Google Ads specialist zet advertenties op in Google Ads en verzorgt de optimalisatie van de advertenties.  Hierdoor krijgen zoekmachinegebruikers advertenties te zien die hen leiden naar de producten of diensten waarnaar zij op zoek zijn. De specialist ziet erop toe dat het advertentiebudget optimaal wordt ingezet zodat een zo hoog mogelijk rendement wordt behaald.