Google Ads specialist?

Wil jij het allerbeste uit jouw Google Ads - voorheen Google AdWords - campagnes halen? Schakel dan de hulp in van de Google Ads specialisten van Markant Internet!
Google Ads specialist
Olaf Peters - Markant Internet

Google AdWords specialist inschakelen?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met onze Google AdWords specialist!

Wat is Google Ads?

Google Ads, voorheen Google AdWords, is een gratis advertentieplatform waarmee adverteerders hun producten en/of diensten kunnen promoten op Google. Het platform zorgt ervoor dat je gevonden wordt door potentiële klanten, wanneer ze op zoek zijn naar producten of services die jij aanbiedt. Ondanks het feit dat Google Ads toegankelijk is voor adverteerders met verschillende kennisniveaus, blijft het een complex advertentieplatform. Het is dan ook van belang dat een advertentiecampagne op de juiste wijze wordt ingericht.

Meer weten over zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren
Adwords

Waarom is AdWords veranderd in Ads?

Google Ads bestaat een aantal decennia maar in 2018 heeft Google de naam van het platform veranderd van Google AdWords naar Google Ads. De nieuwe naam staat meer centraal voor het totale advertentieconcept dat Google tegenwoordig aanbiedt. Daarmee wil Google het marketingplatform toegankelijk maken voor iedere type bedrijf met een online business.

Google Ads heeft een transformatie ondergaan waarbij de naam en het logo werden geüpdatet in de nieuwe interface dat bestaat onder andere de Help Center, Facturering, Rapporten en Tools en Instellingen. De interface van Google Ads is aantrekkelijker, duidelijker en visuele geworden voor de gebruiker. Daarnaast biedt Google Ads slimme insights (aanbevelingen) ter bevordering van de campagnes en het advertentieaccount. Op deze wijze kunnen adverteerders beter inzien welke kansen er nog benut kunnen worden. Anderzijds is het mogelijk om bij het rapport ‘Aanbevelingen’ te gebruiken om eventuele knelpunten te achterhalen, waarmee optimalisaties meestal met één druk op de knop kunnen worden toegepast. Dit is erg handig en tijdbesparend. Google Ads specialisten kunnen hun tijd efficiënt indelen om optimaal rendement te behalen met de campagnes.

Olaf Peters - Markant Internet

Weten wat een Google Ads specialist voor jou kan betekenen?

Neem contact met ons op en laat je informeren door onze Google Ads specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze Google Ads service!

Neem contact op met onze Google Ads specialist!
Ads veiling

Google Ads veiling

De Google Ads veiling is het razendsnelle proces dat plaatsvindt tussen een zoekopdracht en de getoonde zoekresultaten. Google bepaalt op basis van verschillende factoren of en op welke positie jouw advertentie wordt getoond. De veiling werkt als volgt:

  • Zodra er een zoekopdracht in Google wordt verricht, vindt het Google Ads-systeem alle advertenties die relevant zijn voor die specifieke zoekopdracht op basis van de zoekwoorden waarop geadverteerd wordt.
  • Het systeem negeert alle advertenties die niet geschikt zijn, zoals advertenties met andere locatietargeting of afgekeurde advertenties.
  • Van de resterende advertenties, worden enkel advertenties getoond waarvan de advertentierangschikking hoog genoeg is. De advertentierangschikking is een waarde dat gebaseerd wordt op biedingen, advertentiekwaliteit, drempels voor advertentierangschikking, de context van de zoekopdracht en de impact van extensies en andere advertentie-indelingen.

Google houdt van relevantie en daardoor is de kans dat jouw advertentie een hogere positie in de veiling inneemt dan jouw concurrenten, tegen lagere biedingen. Concreet houdt dit in dat je met een lager bod dan je concurrenten, alsnog een hogere positie kunt genereren in de zoekresultaten. Google AdWords specialisten weten als geen ander hoe jouw advertentie een hogere positie in deze veiling verkrijgt en helpen jou graag om dit voor jouw website te realiseren.

Advertentiekosten en advertentiebeleid

Google Ads hanteert een mooi duidelijk kostenmodel, waarbij je in de meeste gevallen enkel betaalt wanneer er op een advertentie wordt geklikt. De zogeheten kost per klik (CPC). Dit houdt dus in dat je per klik betaalt en als er niet op de advertentie wordt geklikt, dan betaal je niets. Hoe dat precies in zijn werk gaat is simpel. Je stelt een dagbudget in van bijvoorbeeld 10 euro. Als de CPC 1 euro is, dan kun je in totaal tien klikken per dag generen. Natuurlijk is elke veiling anders waardoor de CPC kan fluctueren, maar hiermee willen we dit voorbeeld simplificeren verduidelijken. Let er wel op dat Google het dagbudget kan overschrijven, maar de maandelijkse advertentiekosten zullen nooit worden overschreven. Verder zijn nog andere kostenmodellen of biedstrategieën die ingezet kunnen worden. Neem contact op met één van onze Google AdWords specialisten als je graag meer wilt weten over de mogelijkheden van biedstrategieën of kostenmodellen voor jouw Google Ads campagne.

 

Alle advertenties dienen te voldoen aan het advertentiebeleid voor weergave. Google wil graag een gezond digitaal advertentie-ecosysteem hanteren die transparant en betrouwbaar is voor alle gebruikers in de breedste zin. Met het beleid wil Google voldoen aan wettelijke vereisten en daarmee hoopt de zoekgigant een veilige en positieve omgeving garanderen voor de gebruikers.

Google gebruikt een combinatie van menselijke en geautomatiseerde evaluatie om ervoor te zorgen dat alle advertenties voldoen aan het advertentiebeleid. Daarnaast maakt Google gebruik van gebruikersfeedback om advertenties eventueel te evalueren. Hierbij gaat het meestal om gevoelige advertentieonderwerpen.

Lees meer over gevoelige advertentie onderwerpen!
Olaf Peters - Markant Internet

In contact komen met onze Ads specialist?

Neem contact op met onze Ads specialist en laat je informeren over hoe hij jou kan helpen om jouw Google Ads campagnes succesvol in te zetten!

Neem contact op met onze Ads specialist!

De Google AdWords specialisten van Markant Internet inschakelen?

Het adverteren in Google maakt het mogelijk om veel (nieuwe) bezoekers te bereiken. Maar om het maximale uit jouw Google Ads campagnes te halen is het aan te raden om de hulp van een Google AdWords specialist in te schakelen. Door een Google Ads specialist in te schakelen is het mogelijk om jouw beschikbare budget zo optimaal mogelijk in te zetten en daarmee het hoogst haalbare resultaat te bereiken. Het is niet eenvoudig om een goede Google Ads campagne op te zetten en het is een kunde om deze campagnes op de juiste manier te monitoren en analyseren, waarna er vervolgens op op in te spelen. Google AdWords specialisten beschikken over de juiste kennis en ervaring doordat zij al jarenlang veel verschillende Google Ads campagnes beheren en optimaliseren. Door deze hoeveelheid kennis en ervaring beschikken de Google Ads specialisten over de benodigde vaardigheden om jouw campagnes tot een succes te maken!

Zoals eerder vermeld biedt Google de kans aan iedereen – die zich graag in het advertentieplatform wil storten – om ermee aan de slag te gaan. Als Google Ads specialisten van Markant Internet juichen we toe dat klanten zich verdiepen in het platform, ten behoeve van het inhoudsniveau omtrent advertising. Echter, zien we in de praktijk dat de meeste mensen al snel behoefte hebben aan een specialist in Google Ads. Schroom daarom niet om contact met ons op te nemen. Onze Google Ads specialisten willen graag jouw campagnes analyseren en optimaliseren. Heb je nog geen Google Ads account? Dan kunnen wij jou volledig ontzorgen in het opstartproces. Neem vrijblijvend contact met ons op en laat je informeren over wat de Google AdWords specialisten van Markant Internet voor jou kunnen betekenen!

Olaf Peters - Markant Internet

De hulp inschakelen van onze Ads specialist?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!