B2B marketing automation

Wat is B2B marketing automation?
Net als bij B2C marketing automation worden bij B2B-marketing de producten of diensteverlening onder de aandacht gebracht bij potentiële klanten. Doormiddel van een B2B marketing automation platform worden leads bijgehouden en kunnen er verschillende automations ingesteld worden. Deze automations worden gestart op basis van een trigger. Een trigger kan zijn:
- Het aanmaken van een account
- Een aankoop doen
- Het downloaden van een brochure
- Een contactaanvraag doen
- Het behalen van een bepaalde leadscore
Deze triggers kunnen zelf ingesteld worden. Een automation is vaak een keten van acties die automatisch uit worden gevoerd. Denk hierbij aan het versturen van een gepersonaliseerde mail of het maken van een melding. Het doel van B2B marketing automation is het versnellen van het klantproces naar het einddoel. Schakel de hulp in van een marketing automation specialist voor het beste resultaat.


Benieuwd naar hoe jij B2B marketing automation kunt inzetten?
Onze specialisten vertellen je graag over de mogelijkheden van B2B marketing automation voor jouw onderneming!
Neem contact op!De voordelen van B2B marketing automation
B2B marketing automation stelt bedrijven in staat op grote schaal persoonlijke content aan te bieden aan potentiële klanten. Zo kan het proces van lead naar klant versneld worden. Ook kan het de sales afdeling ondersteunen. Door leadscoring in te stellen worden interessante leads automatisch doorgestuurd naar de sales afdeling waarna zij persoonlijk de lead kunnen opvolgen. Met B2B marketing automation wordt er beter inzicht verkregen in het gedrag van leads. Marketing en sales kan hier vervolgens op inspelen.

De beste B2B marketing automation platforms
Er zijn veel B2B marketing automation platforms op de markt. De grote verschillen zitten voornamelijk in de prijs en functionaliteiten die daar tegenover staan. De gebruiksvriendelijkheid speelt bij het kiezen voor een B2B marketing automation platform natuurlijk ook een grote rol. Een aantal populaire en effectieve platforms zijn:
- HubSpot is een alles-in-één B2B marketing automation platform dat gewaardeerd wordt om zijn gebruiksgemak. Het omvat diverse functionaliteiten, zoals e-mailmarketing, social mediamanagement, CRM en marketing automatisering, waardoor het geschikt is voor zowel kleine als grote ondernemingen. De prijspakketten van HubSpot bevinden zich aan de bovenkant van de markt.
- ActiveCampaign: ActiveCampaign is een B2B marketing automation platform dat zich richt op het midden- en kleinbedrijf (MKB) en freelancers. Het biedt mogelijkheden zoals e-mailmarketing, automatisering, CRM en integraties met verschillende tools. Wat ActiveCampaign onderscheidt, is de uitgebreide bibliotheek met vooraf ingestelde automatiseringen, wat het tot een uitstekende keuze maakt voor degenen die willen beginnen met marketingautomatisering.
- Brevo: Brevo is specifiek gericht op het MKB en startups als B2B marketing automation platform. Het omvat e-mailmarketing, marketingautomatisering, SMS-marketing, CRM en integraties met diverse tools. Brevo biedt een gebruiksvriendelijke interface die ideaal is voor beginners, maar biedt ook geavanceerde functies zoals A/B-testen, segmentatie en e-mailpersonalisatie. Bovendien heeft Brevo een gratis abonnement waarmee gebruikers tot 300 e-mails per dag kunnen verzenden, wat het een aantrekkelijke optie maakt voor kleine bedrijven met beperkte budgetten.


Benieuwd wat B2B marketing automation voor jou kan betekenen?
Laat je informeren door onze specialist over de verschillende mogelijkheden van B2B marketing automation!
Neem contact op!