B2B marketing automation

Binnen de business-to-business markt is B2B marketing automation niet meer weg te denken uit een toekomstgerichte marketingstrategie. Door de inzet van B2B marketing automation is het mogelijk om automatisch op grote schaal te communiceren met (potentiële) klanten. Tegelijkertijd wordt de content automatisch op de gebruiker afgestemd waardoor deze uiterst relevant is. Een goede inzet van B2B marketing automation stelt een bedrijf in staat resultaten te verbeteren en tijd te besparen.
b2b marketing automation
Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

Benieuwd naar hoe jij B2B marketing automation kunt inzetten?

Onze specialisten vertellen je graag over de mogelijkheden van B2B marketing automation voor jouw onderneming!

Neem contact op!

De voordelen van B2B marketing automation

B2B marketing automation stelt bedrijven in staat op grote schaal persoonlijke content aan te bieden aan potentiële klanten. Zo kan het proces van lead naar klant versneld worden. Ook kan het de sales afdeling ondersteunen. Door leadscoring in te stellen worden interessante leads automatisch doorgestuurd naar de sales afdeling waarna zij persoonlijk de lead kunnen opvolgen. Met B2B marketing automation wordt er beter inzicht verkregen in het gedrag van leads. Marketing en sales kan hier vervolgens op inspelen.

b2b marketing automation inzetten

De beste B2B marketing automation platforms

Er zijn veel B2B marketing automation platforms op de markt. De grote verschillen zitten voornamelijk in de prijs en functionaliteiten die daar tegenover staan. De gebruiksvriendelijkheid speelt bij het kiezen voor een B2B marketing automation platform natuurlijk ook een grote rol. Een aantal populaire en effectieve platforms zijn:

  • HubSpot is een alles-in-één B2B marketing automation platform dat gewaardeerd wordt om zijn gebruiksgemak. Het omvat diverse functionaliteiten, zoals e-mailmarketing, social mediamanagement, CRM en marketing automatisering, waardoor het geschikt is voor zowel kleine als grote ondernemingen. De prijspakketten van HubSpot bevinden zich aan de bovenkant van de markt.
  • ActiveCampaign: ActiveCampaign is een B2B marketing automation platform dat zich richt op het midden- en kleinbedrijf (MKB) en freelancers. Het biedt mogelijkheden zoals e-mailmarketing, automatisering, CRM en integraties met verschillende tools. Wat ActiveCampaign onderscheidt, is de uitgebreide bibliotheek met vooraf ingestelde automatiseringen, wat het tot een uitstekende keuze maakt voor degenen die willen beginnen met marketingautomatisering.
  • Brevo: Brevo is specifiek gericht op het MKB en startups als B2B marketing automation platform. Het omvat e-mailmarketing, marketingautomatisering, SMS-marketing, CRM en integraties met diverse tools. Brevo biedt een gebruiksvriendelijke interface die ideaal is voor beginners, maar biedt ook geavanceerde functies zoals A/B-testen, segmentatie en e-mailpersonalisatie. Bovendien heeft Brevo een gratis abonnement waarmee gebruikers tot 300 e-mails per dag kunnen verzenden, wat het een aantrekkelijke optie maakt voor kleine bedrijven met beperkte budgetten.
Olaf Peters - Profielfoto Markant Internet

Benieuwd wat B2B marketing automation voor jou kan betekenen?

Laat je informeren door onze specialist over de verschillende mogelijkheden van B2B marketing automation!

Neem contact op!