Search Ads

Bovenaan de pagina met Google Search Ads

Search Ads in Google Ads – voorheen Google AdWords – zijn tegenwoordig over het algemeen de enige echte manier om helemaal bovenaan de pagina te komen. Deze worden namelijk veelal boven de ‘organische’ zoekresultaten getoond. Om maximale zichtbaarheid tea realiseren, is het dan ook verstandig om Google Search Ads in te zetten.

Google Statische Remarketing

Wat zijn Search Ads ?

Google Search Ads is de traditionele manier van adverteren in het advertentie platform van Google. Deze Search Ads  – ook wel tekstadvertenties genoemd – werden in januari 2000 voor het eerst getoond in de zoekresultaten van Google. Later dit jaar in oktober kreeg het de naam Google AdWords. Op 24 juli 2019 is Google AdWords, Google Ads geworden. Dit omdat naast de traditionele Search Ads (adverteren met woorden) er ook diverse andere mogelijkheden zijn om te adverteren in het platform van Google. Hierdoor was de naam niet meer toereikend. Tegenwoordig is het mogelijk om te adverteren via: display, remarketing, shopping en video.

Maar wat zijn Google Search Ads? Dit zijn tekstadvertenties in het Google zoeknetwerk Kortom, ze worden weergeven wanneer een gebruiker een zoekopdracht uitvoert op Google.nl. Ze zijn te herkennen aan de letters ‘ad’ of ‘advertentie’ in de zoekresultaten. Aan de hand van de opgegeven zoektermen worden vervolgens passende advertenties getoond.

Voordelen van Google Shopping

De voordelen van Search Ads

Google Search Ads zijn nog steeds de meest prominent aanwezige advertenties in de resultatenpagina enkele voordelen van deze manier van adverteren zijn:

Je bent aanwezig wanneer iemand al op zoek is naar jouw product of dienst. De potentiële klant heeft namelijk zelf een zoekopdracht gedaan naar jouw product/ dienst.

Met de juiste zoekwoorden en de juiste uitsluitingen kun je heel specifiek targeten op jouw product of dienst. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op blauwe Nike schoenen te adverteren maar niet op rode Nike schoenen. Het voordeel van zo nauw adverteren is dat je alleen de mensen target die je wil targeten. Het nadeel van té nauw adverteren is dat je potentiële klanten uitsluit die zoektermen gebruiken waar jij wellicht nog niet aan gedacht had.

Wanneer je een dienst aanbiedt is het mogelijk om alleeen-bellen advertenties in te zetten. Hierbij kan de zoeker direct vanuit de resultatenpagina naar jouw bellen. Dit is handig als je bijvoorbeeld een slotenmaker bent en je hoofdzakelijk gebeld wil worden door je potentiële klanten.

Google Dynamische Remarketing

Verrijken Advertentie Extensies

Advertentie extensies zijn een toevoeging op je Search Ads. Advertentie extensies kunnen ingezet worden om de zoeker nog beter te informeren. Er zijn verschillende advertentie extensies die jouw campagne een boost kunnen geven. De meest gebruikte zijn:

Sitelinkextensie: Deze extensie maakt het mogelijk om sitelinks toe te voegen aan je advertentie. Sitelinks leiden mensen naar specifieke pagina’s op jouw website. Deze kan dus afwijken van de link die in jouw ‘hoofdadvertentie’ staat.

Highlight extensies: De highlight extensie biedt de mogelijkheid om jouw unieke meerwaarde te benadrukken.

Oproepextensie: Het is mogelijk om een oproepextensie toe te voegen aan je advertenties. Hierdoor kunnen potentiële klanten je direct bellen vanuit de resultatenpagina.

Prijsextensie: Met deze extensie is het mogelijk om diverse producten/ diensten met de bijbehorende prijs toe te voegen aan je advertentie. Erg handig want zo filter je personen die buiten deze prijscategorie vallen uit.

Ben jij benieuwd of jouw bedrijf kan groeien door het inzetten van Google Search Ads? Neem dan eens vrijblijvend contact op met één van onze SEA specialisten.

Interessant?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op 074 - 76 000 32