Zoekwoorden onderzoek

Door een gedegen zoekwoorden onderzoek uit te voeren wordt het zoekgedrag van potentiële klanten inzichtelijk gemaakt. Daarnaast worden relevante zoektermen waarop jouw website in de organische resultaten van zoekmachines kan scoren in kaart gebracht.
Zoekwoorden onderzoek
Sanne Nijland

Zoekwoorden onderzoek uitbesteden?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met onze SEO specialist!

De voordelen van een gedegen zoekwoordonderzoek

Een gedegen zoekwoordonderzoek bestaat dus uit zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt als ze jouw producten of diensten willen vinden. Dit zijn de zoekwoorden die relevant zijn om te gebruiken in jouw SEO strategie. In deze SEO strategie wordt dan ook aangegeven welke termen interessant zijn om nieuwe landingspagina’s voor aan te maken en te gebruiken als basis voor linkbuilding en content optimalisatie. Een gedegen zoekwoordonderzoek bevat naast een opsomming van relevante zoekwoorden, ook het zoekvolume dat weergeeft hoe vaak er per maand gezocht wordt op een betreffend zoekwoord. Daarnaast bevat een zoekwoordonderzoek ook de concurrentie op ieder zoekwoord, wat aangeeft hoeveel concurrenten het betreffende zoekwoord in hun pagina gebruikt. Op basis van al deze gegevens wordt inzichtelijk welke termen interessant zijn om organisch vindbaar op te worden.

Een gedegen zoekwoordonderzoek kent dan ook verschillende voordelen:

  • Een zoekwoordonderzoek maakt het zoekgedrag van potentiële klanten inzichtelijk;
  • Een zoekwoorden onderzoek geeft je informatie over welke zoekwoorden interessant zijn om te verwerken in de SEO teksten binnen jouw website;
  • Een zoekwoordonderzoek geeft je een duidelijke focus en vormt daardoor dé basis voor een goede SEO strategie;
  • Een zoekwoorden onderzoek vergroot de kans van slagen met betrekking tot jouw SEO campagne;
  • Een zoekwoordonderzoek geeft aan welke zoekwoorden interessant zijn om de posities van bij te houden;
  • Een zoekwoordonderzoek vormt naast SEO ook een goede basis voor de campagnes door middel van zoekmachine adverteren.
SEO zoekwoorden

Interessante en relevante SEO zoekwoorden

Zoekmachine gebruikers zoeken niet voor niets, ze zijn namelijk naar hetgeen opzoek wat hen in hun behoefte kan voorzien. Dit kan verschillen van entertainment en informatie tot het daadwerkelijk willen aanschaffen van producten en afnemen van diensten. Om dit te vinden gebruiken deze gebruikers zogenaamde zoekwoorden in de zoekmachine. Deze SEO zoekwoorden bepalen hoe jouw producten of diensten onder de aandacht gebracht kunnen worden bij potentiële klanten. ‘De klant is koning’ is een welbekende regel van veel bedrijven die hun klant centraal stellen. Deze regel staat bij zoekmachine marketing ook centraal; het zoekgedrag van potentiële klanten wordt ten alle tijden in acht genomen en vormt dus een belangrijke basis voor onder andere zoekmachine optimalisatie. Een gedegen zoekwoordonderzoek brengt dus alle interessante en relevante SEO zoekwoorden in kaart voor jouw website of webshop en de producten/diensten die jij aanbiedt.

Meer weten over een zoekwoorden onderzoek?

SEO keywords in kaart brengen

Door SEO keywords, oftewel SEO zoekwoorden, in kaart te brengen die goed aansluiten bij jouw website en producten/diensten die je aanbiedt, wordt jouw SEO campagne een groot succes. Dankzij een succesvolle SEO campagne wordt jouw organische vindbaarheid verbeterd en neemt het bezoekersaantal van jouw website aanzienlijk toe. Door dit hoge bezoekersaantal nemen uiteindelijk de kansen op contactaanvragen en/of aankopen toe. Dit heeft vervolgens een positief effect op jouw omzet! De SEO keywords in kaart brengen kan met behulp een SEO tool. Een SEO tool kan je de juiste hulp bieden bij onderzoek naar zoekwoorden en het in kaart brengen van relevante termen. Hierdoor ontdek je nieuwe zoekwoorden die jouw zoekwoordonderzoek kunnen verbeteren.

SEO keywords
Sanne Nijland

Zoekwoord onderzoek inzetten?

We gaan graag in gesprek om te bespreken hoe een zoekwoord onderzoek voor jouw website meer organische bezoekers kan opleveren! Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op met onze SEO specialist!

Een goede keyword analyse is absoluut onmisbaar

Een goede keyword analyse is een absolute pré. Om een keyword analyse uit te kunnen voeren dien je in staat te zijn om jezelf te verplaatsen in jouw potentiële klanten. Daarnaast dien je te weten dat er twee verschillende categorieën zoekwoorden zijn, namelijk; short tail zoekwoorden en long tail zoekwoorden. De short tail zoekwoorden zijn zeer algemene zoekwoorden waarbij er sprake is van veel zoekvolume én concurrentie. Dit zijn de zoekwoorden die het product of de dienst in algemene zin omschrijven en die bezoekers veelal gebruiken om informatie in te winnen over het betreffende product of dienst.

De long tail zoekwoorden zijn de zoekwoorden die meer specifiek zijn en waarbij het zoekvolume en de concurrentie aanzienlijk lager is dan bij short tail zoekwoorden. Long tail zoekwoorden gebruiken bezoekers meestal om een specifieke vorm van het product te zoeken, zoals een bepaalde kleur of bepaald model. Daarnaast gebruiken zij deze woorden om een beslissing te maken over dit product en de aanschaf hiervan. Ondanks dat er niet veel zoekvolume zit op long tail zoekwoorden, zijn het interessante zoekwoorden om mee te nemen in het zoekwoorden onderzoek. Bezoekers die long tail zoekwoorden gebruiken hebben namelijk in de meeste gevallen een duidelijke koopintentie en daardoor neemt de kans op een conversie toe.

Keyword analyse

Een goed SEO onderzoek uitvoeren

Hoe begin je nu met het uitvoeren met een SEO onderzoek, oftewel zoekwoorden onderzoek? En hoe maak jij jouw onderzoek tot een succes? Een zoekwoordonderzoek kan op verschillende manieren uitgevoerd worden. Het allerbelangrijkste bij dit onderzoek is dat je jezelf dient te verplaatsen in jouw doelgroep. Hierbij dien je jezelf af te vragen; hoe zoekt mijn doelgroep naar mijn producten/diensten? Daarnaast kan je met verschillende SEO tools nieuwe zoekwoorden ontdekken om jouw zoekwoorden onderzoek mee uit te breiden. Ook geven deze tools inzicht in de bijbehorende gegevens (zoekvolume en concurrentie), waardoor het makkelijker wordt om een goede afweging te maken tussen bepaalde zoekwoorden. SEO tools die je kunt gebruiken als basis voor een zoekwoordonderzoek zijn onder andere Google Ads keywordplanner en Keywordtool, maar er zijn ook verschillende SEO tools tegen betaling beschikbaar. Kijk vooral welke SEO tool fijn werkt en het meest geschikt is!

Professioneel keyword onderzoek door Markant Internet!

Indien je graag een professioneel keyword onderzoek wilt die een goede basis vormt voor jouw SEO strategie én jouw SEO campagne tot een succes maakt, dan is het verstandig om de hulp van ervaren specialisten in te schakelen. Markant Internet heeft ervaren SEO specialisten in dienst die al veel verschillende zoekwoorden onderzoeken hebben uitgevoerd die hebben geleid tot succesvolle SEO resultaten. Nadat zij het keyword onderzoek hebben uitgevoerd ontwikkelen ze graag een SEO strategie op maat die perfect aansluit op jouw doelen. Daarna zetten deze specialisten graag een succesvolle SEO campagne in die organische vindbaarheid creëert en uiteindelijk meer bezoekers en conversies op zal leveren. Wil jij graag een keyword onderzoek voor jouw website of webshop laten ontwikkelen? Wij gaan graag samen met jou in gesprek om te bespreken hoe een zoekwoorden onderzoek dé basis voor jouw online succes kan betekenen! Neem vrijblijvend contact met ons op en laat je informeren!

Waarom uitbesteden
Sanne Nijland

Interessant voor jouw onderneming?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Sanne!