Display Ads

Vergroot jouw naamsbekendheid en leid nieuwe potentiële klanten naar jouw website dankzij Google Display Ads! Jouw bereik wordt vergroot door gepersonaliseerde banners te tonen op externe websites.
Display uitbesteden
Olaf Peters - Markant Internet

Starten met Google Display Ads?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!

Plaatsing display advertentie kiezen

Er zijn diverse kanalen waar display advertising banners getoond kunnen worden. Wij zetten ze voor je op een rijtje:

  • Websites; display advertising banners kunnen getoond worden op websites. Dit kan in diverse formaten en op verschillende plaatsen op de website. In totaal zijn er 20 ondersteunde formaten beschikbaar in Nederland.
  • YouTube; naast het filmpje die op YouTube wordt afgespeeld is een ruimte gereserveerd voor display advertising. Ook is er ook ruimte gereserveerd in het filmpje zelf in de vorm van een platte banner die zich onderaan het filmpje bevindt.
  • Apps; in applicaties is het ook mogelijk om te adverteren met display advertising.
Display advertising

De targeting van jouw display advertising banners

Naast de standaard keuze opties om mensen te targeten op bijvoorbeeld taal of in een bepaald gebied, zijn er diverse andere mogelijkheden voor de targeting van de display advertentie.

Doelgroepen

Het is mogelijk om je banners te tonen aan een specifieke doelgroep. In veel gevallen wordt dit ingezet om via het Display netwerk remarketing  of Display retargeting in te zetten voor personen die je al eens op de website zijn geweest. Wat veel mensen niet weten is dat het mogelijk is om een vergelijkbare doelgroep aan te maken op basis van je huidige website bezoekers. Deze personen hebben een sterk overeenkomend profiel met je huidige bezoekers en zijn om deze reden erg interessant om te benaderen.

Zoekwoorden

Aan de hand van nauw verwante termen van jouw product/dienst is het mogelijk om jouw advertenties alleen te laten zien aan mensen die recent naar overeenkomende termen hebben gezocht.

Onderwerpen

Je kan er ook voor kiezen om zelf onderwerpen te selecteren die nauw verwant zijn aan jouw dienst/product. Google geeft je namelijk de mogelijkheid om op een breed scala van onderwerpen te adverteren. Met oog hierop is er dus altijd wel een onderwerp die relevant is voor jouw onderneming en de producten/diensten die jij aanbiedt op de website.

Plaatsingen

Wanneer je de online markt al beter kent en weet welke websites je doelgroep bezoekt, kan je er voor kiezen om zelf te selecteren bij welke apps/websites en YouTube video’s je, jouw Display Ads zichtbaar wilt maken.

Meer weten over de targeting van display ads?
Voordeel display advertentie

Voordelen van een display advertentie

Een display advertentie kent veel voordelen ten opzichte van andere online en klassieke marketing middelen:

  • Visueel aantrekkelijk; een display banner maakt het mogelijk om jouw eigen huisstijl en identiteit in te verwerken, dit in niet mogelijk in de  ‘standaard tekst advertenties’ binnen Google.
  • Relatief goedkoop; voor gemiddeld minder dan 1 euro is het mogelijk 1000 views te realiseren. In vergelijking betaal je 17,50 euro per 1000 views op Nu.nl voor een billboard.
  • Mogelijkheid tot branding; dankzij het visuele karakter van een display advertentie is het een aantrekkelijk middel om in te zetten voor de merkbekendheid van jouw product/dienst.
  • Breed scala aan websites om op te adverteren; doordat er ruim 2 miljoen websites zijn aangesloten bij AdSense zijn er altijd wel websites die sterk verwant zijn aan jouw product/dienst. Het is extra interessant om op deze websites te adverteren.
Olaf Peters - Markant Internet

Meer weten over display marketing?

Laat je informeren door onze SEA specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze display advertising dienst!

Neem contact op!
Display advertenties

Verschillende soorten display advertenties

Google Ads biedt de volgende advertentietypen:

  • Responsive display-advertenties;
  • Discovery-advertenties;
  • Geüploade display-advertenties;

Google Ads maakt het mogelijk om jouw banners effectief te verspreiden. In het Display Netwerk is het gebruikelijk om banneradvertenties in te zetten. Met de traditionele beeldadvertenties kun je jouw doelgroep bereiken op diverse websites. Tegenwoordig blijft Google Ads zich ontwikkelen waardoor het ook mogelijk is om de nieuwste advertentietype (responsive display-advertenties) in te zetten om jouw naamsbekendheid te vergroten.

Wat zijn responsieve display advertenties?

Responsieve display advertenties zijn tekstadvertenties die de mogelijkheid bieden om meerdere titels en advertentiebeschrijvingen op te geven. Een responsive display ad is snel en eenvoudig op te zetten. Je hoeft enkel titels, beschrijvingen, een logo, afbeeldingen/video’s en het bedrijfsnaam op te geven. Aan de hand van machine learning, zal Google de beste combinatie tussen titels en beschrijvingen weergeven voor de beste resultaten. Hierdoor kan je jouw tijd effectief en efficiënt besteden aan de doorontwikkelingen van de Google Ads Display advertenties.

Waarom uitbesteden

Voordelen van het inzetten van responsive display ads in Google

Responsive display ads bieden de volgende voordelen:

  • Geoptimaliseerde advertenties: advertenties worden gevormd op basis van de aangeleverde informatie en items om de optimale advertentie te ontwikkelen voor iedere advertentieruimte.
  • Breder bereik: per advertenties kunnen meerdere items worden geüpload. Denk aan titels beschrijvingen en beeldmateriaal. Een advertentie wordt automatisch aangepast aan vrijwel elk beschikbare advertentieruimte. Hierdoor kan een responsive display ad op de ene website worden weergegeven als een native beeldadvertentie en op de andere website als een dynamische tekstadvertentie. Oftewel, een responsive display advertentie kan zowel als banner- en tekstadvertentie worden weergegeven.

Indien je een video upload, kun je het bereik van de responsive display ads maximaliseren wanneer Google Ads vaststelt dat de video beter presteert dan de overige responsive display ads combinaties.

  • Tijdsefficiëntie: met responsive display advertenties hoef je minder tijd te spenderen aan het beheren en onderhouden van de campagnes, waardoor je meer tijd overhoudt voor optimalisatie werkzaamheden.
  • Ondersteuning voor dynamische remarketing: responsive display advertenties kunnen dynamische remarketing ondersteunen door een productfeed aan de campagnes toe te voegen. De responsive ads tonen gepersonaliseerde content aan de bezoekers die de website reeds hebben bezocht. De display advertenties kunnen in zowel dynamische- als statische indelingen worden weergegeven.
Olaf Peters - Markant Internet

Display advertenties uitbesteden aan specialisten?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op met Olaf!

Responsive display ads inzetten?

Wil je graag meer bezoekers naar jouw website leiden met behulp van responsieve display advertenties? Markant Internet is dé specialist in display adverteren, waarmee we in staat zijn om het bezoekersaantal naar jouw website te verhogen en jouw omzet te vergroten. Binnen ons team van specialisten hebben we voldoende kennis en vaardigheden in huis om jouw display campagnes succesvol op te zetten en te onderhouden. Door middel van een verblijvend adviesgesprek kunnen wij kennis maken met elkaar, waarna we jouw wensen en doelstellingen in kaart brengen. Vervolgens brengen we een passend voorstel uit, waarbij we belangrijke zaken als strategie, online middelen en rendement meenemen. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Banner display ad

Display advertenties uitbesteden?

Wil je graag een breed publiek bereiken dat relevant is voor jouw producten of diensten? Display advertenties bieden de mogelijkheid om een doelgroep te bereiken die affiniteit heeft met hetgeen dat jij wilt verkopen. Jouw banneradvertenties worden getoond op websites, waar de potentiële klant vaak op kijkt. Indien jouw klant bijvoorbeeld interesse toont in automotive gerelateerde websites, dan kunnen jouw Display advertenties op die betreffende sites worden getoond. Zodoende worden doelgroepen bereikt op sites die gerelateerd zijn aan jouw product of dienst. Banneradvertenties bereiken potentiële klanten op de juiste plek op het juiste moment.

Display advertenties zijn geschikt om de naamsbekendheid van jouw product of dienst te vergroten. Onze specialisten zijn dagelijks bezig om goede display campagnes op te zetten en te beheren. De campagnes worden geoptimaliseerd om relevante bezoekers te bereiken met als uiteindelijke doel: converterende bezoekers aan te trekken.

Neem contact met ons op voor het uitbesteden van Display advertenties. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek, zullen we jou kundig adviseren welke mogelijkheden er zijn met betrekking tot Display campagnes.

Olaf Peters - Markant Internet

Google Display Ads uitbesteden?

Benieuwd of jouw bedrijf kan groeien door het inzetten van Google Display Ads? Olaf kijkt graag met je mee!

Maak kennis met Olaf!