Display Ads inzetten om te scoren met Google Ads?
Display Ads zijn banners die geplaatst worden op externe websites, dat is het meest concrete antwoord op de vraag ‘wat zijn Display Ads?’. Deze websites zijn aangesloten bij AdSense en dit is het display advertentie platform van Google voor websitehouders. Google treedt in dit geval dus op als bemiddelaar tussen adverteerders en websitehouders. Display advertenties – ook wel beeldadvertenties genoemd – worden getoond aan potentiële bezoekers door middel van banners. De advertenties worden in het Google Display Netwerk getoond, waarbij miljoenen websites, video’s en apps zijn aangesloten. In Google Ads is het mogelijk om advertentieruimte in te kopen, waarbij bezoekers kunnen worden bereikt die eventueel geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Display advertenties bieden de mogelijkheid om het bereik van de doelgroep te vergroten en daarmee de naamsbekendheid van jouw product/dienst en bedrijf te vergroten.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Plaatsing display advertentie kiezen
Er zijn diverse kanalen waar display advertising banners getoond kunnen worden. Wij zetten ze voor je op een rijtje:
- Websites; display advertising banners kunnen getoond worden op websites. Dit kan in diverse formaten en op verschillende plaatsen op de website. In totaal zijn er 20 ondersteunde formaten beschikbaar in Nederland.
- YouTube; naast het filmpje die op YouTube wordt afgespeeld is een ruimte gereserveerd voor display advertising. Ook is er ook ruimte gereserveerd in het filmpje zelf in de vorm van een platte banner die zich onderaan het filmpje bevindt.
- Apps; in applicaties is het ook mogelijk om te adverteren met display advertising.
De targeting van jouw display advertising banners
Naast de standaard keuze opties om mensen te targeten op bijvoorbeeld taal of in een bepaald gebied, zijn er diverse andere mogelijkheden voor de targeting van de display advertentie.
Doelgroepen
Het is mogelijk om je banners te tonen aan een specifieke doelgroep. In veel gevallen wordt dit ingezet om via het Display netwerk remarketing of Display retargeting in te zetten voor personen die je al eens op de website zijn geweest. Wat veel mensen niet weten is dat het mogelijk is om een vergelijkbare doelgroep aan te maken op basis van je huidige website bezoekers. Deze personen hebben een sterk overeenkomend profiel met je huidige bezoekers en zijn om deze reden erg interessant om te benaderen.
Zoekwoorden
Aan de hand van nauw verwante termen van jouw product/dienst is het mogelijk om jouw advertenties alleen te laten zien aan mensen die recent naar overeenkomende termen hebben gezocht.
Onderwerpen
Je kan er ook voor kiezen om zelf onderwerpen te selecteren die nauw verwant zijn aan jouw dienst/product. Google geeft je namelijk de mogelijkheid om op een breed scala van onderwerpen te adverteren. Met oog hierop is er dus altijd wel een onderwerp die relevant is voor jouw onderneming en de producten/diensten die jij aanbiedt op de website.
Plaatsingen
Wanneer je de online markt al beter kent en weet welke websites je doelgroep bezoekt, kan je er voor kiezen om zelf te selecteren bij welke apps/websites en YouTube video’s je, jouw Display Ads zichtbaar wilt maken.
Meer weten over de targeting van display ads?Voordelen van een display advertentie
Een display advertentie kent veel voordelen ten opzichte van andere online en klassieke marketing middelen:
- Visueel aantrekkelijk; een display banner maakt het mogelijk om jouw eigen huisstijl en identiteit in te verwerken, dit in niet mogelijk in de ‘standaard tekst advertenties’ binnen Google.
- Relatief goedkoop; voor gemiddeld minder dan 1 euro is het mogelijk 1000 views te realiseren. In vergelijking betaal je 17,50 euro per 1000 views op Nu.nl voor een billboard.
- Mogelijkheid tot branding; dankzij het visuele karakter van een display advertentie is het een aantrekkelijk middel om in te zetten voor de merkbekendheid van jouw product/dienst.
- Breed scala aan websites om op te adverteren; doordat er ruim 2 miljoen websites zijn aangesloten bij AdSense zijn er altijd wel websites die sterk verwant zijn aan jouw product/dienst. Het is extra interessant om op deze websites te adverteren.
Meer weten over display marketing?
Laat je informeren door onze SEA specialisten over de verschillende mogelijkheden van onze display advertising dienst!
Neem contact op!Verschillende soorten display advertenties
Google Ads biedt de volgende advertentietypen:
- Responsive display-advertenties;
- Discovery-advertenties;
- Geüploade display-advertenties;
Google Ads maakt het mogelijk om jouw banners effectief te verspreiden. In het Display Netwerk is het gebruikelijk om banneradvertenties in te zetten. Met de traditionele beeldadvertenties kun je jouw doelgroep bereiken op diverse websites. Tegenwoordig blijft Google Ads zich ontwikkelen waardoor het ook mogelijk is om de nieuwste advertentietype (responsive display-advertenties) in te zetten om jouw naamsbekendheid te vergroten.
Wat zijn responsieve display advertenties?
Responsieve display advertenties zijn tekstadvertenties die de mogelijkheid bieden om meerdere titels en advertentiebeschrijvingen op te geven. Een responsive display ad is snel en eenvoudig op te zetten. Je hoeft enkel titels, beschrijvingen, een logo, afbeeldingen/video’s en het bedrijfsnaam op te geven. Aan de hand van machine learning, zal Google de beste combinatie tussen titels en beschrijvingen weergeven voor de beste resultaten. Hierdoor kan je jouw tijd effectief en efficiënt besteden aan de doorontwikkelingen van de Google Ads Display advertenties.
Voordelen van het inzetten van responsive display ads in Google
Responsive display ads bieden de volgende voordelen:
- Geoptimaliseerde advertenties: advertenties worden gevormd op basis van de aangeleverde informatie en items om de optimale advertentie te ontwikkelen voor iedere advertentieruimte.
- Breder bereik: per advertenties kunnen meerdere items worden geüpload. Denk aan titels beschrijvingen en beeldmateriaal. Een advertentie wordt automatisch aangepast aan vrijwel elk beschikbare advertentieruimte. Hierdoor kan een responsive display ad op de ene website worden weergegeven als een native beeldadvertentie en op de andere website als een dynamische tekstadvertentie. Oftewel, een responsive display advertentie kan zowel als banner- en tekstadvertentie worden weergegeven.
Indien je een video upload, kun je het bereik van de responsive display ads maximaliseren wanneer Google Ads vaststelt dat de video beter presteert dan de overige responsive display ads combinaties.
- Tijdsefficiëntie: met responsive display advertenties hoef je minder tijd te spenderen aan het beheren en onderhouden van de campagnes, waardoor je meer tijd overhoudt voor optimalisatie werkzaamheden.
- Ondersteuning voor dynamische remarketing: responsive display advertenties kunnen dynamische remarketing ondersteunen door een productfeed aan de campagnes toe te voegen. De responsive ads tonen gepersonaliseerde content aan de bezoekers die de website reeds hebben bezocht. De display advertenties kunnen in zowel dynamische- als statische indelingen worden weergegeven.
Display advertenties uitbesteden aan specialisten?
We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.
Neem contact op met Olaf!Responsive display ads inzetten?
Wil je graag meer bezoekers naar jouw website leiden met behulp van responsieve display advertenties? Markant Internet is dé specialist in display adverteren, waarmee we in staat zijn om het bezoekersaantal naar jouw website te verhogen en jouw omzet te vergroten. Binnen ons team van specialisten hebben we voldoende kennis en vaardigheden in huis om jouw display campagnes succesvol op te zetten en te onderhouden. Door middel van een verblijvend adviesgesprek kunnen wij kennis maken met elkaar, waarna we jouw wensen en doelstellingen in kaart brengen. Vervolgens brengen we een passend voorstel uit, waarbij we belangrijke zaken als strategie, online middelen en rendement meenemen. Neem vrijblijvend contact met ons op!
Display advertenties uitbesteden?
Wil je graag een breed publiek bereiken dat relevant is voor jouw producten of diensten? Display advertenties bieden de mogelijkheid om een doelgroep te bereiken die affiniteit heeft met hetgeen dat jij wilt verkopen. Jouw banneradvertenties worden getoond op websites, waar de potentiële klant vaak op kijkt. Indien jouw klant bijvoorbeeld interesse toont in automotive gerelateerde websites, dan kunnen jouw Display advertenties op die betreffende sites worden getoond. Zodoende worden doelgroepen bereikt op sites die gerelateerd zijn aan jouw product of dienst. Banneradvertenties bereiken potentiële klanten op de juiste plek op het juiste moment.
Display advertenties zijn geschikt om de naamsbekendheid van jouw product of dienst te vergroten. Onze specialisten zijn dagelijks bezig om goede display campagnes op te zetten en te beheren. De campagnes worden geoptimaliseerd om relevante bezoekers te bereiken met als uiteindelijke doel: converterende bezoekers aan te trekken.
Neem contact met ons op voor het uitbesteden van Display advertenties. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek, zullen we jou kundig adviseren welke mogelijkheden er zijn met betrekking tot Display campagnes.
Google Banner Ads
Google Banner Ads
Google Banner Ads is een advertentie type binnen Google Ads. Dit type advertentie is erg visueel ingesteld. Het is een platte afbeelding of een afbeelding met een animatie. Deze banners worden geplaatst op externe websites. Deze externe websites zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Dit is een netwerk van miljoenen websites, apps en video’s die advertentieruimte beschikbaar stellen. In deze advertentieruimte kun je Google banner ads inkopen. Het inzetten van Google banner ads is geschikt om jouw merk te promoten, merkbekendheid te creëren, het aantal conversies te verhogen of websitebezoekers opnieuw te bereiken.
Aan de slag met Google Banner Ads:
- Doelen stellen:
Bedenk wat het doel van de campagne is. De banners die je gaat gebruiken moeten hierop aansluiten. Nieuwe klanten wil je anders benaderen dan bestaande klanten.
- Banners ontwerpen:
Je kunt hierbij kiezen uit het zelf ontwerpen van HTML5 banners of responsive banners. HTML5 banners zijn afbeeldingen met tekst of animaties die je zelf dient te ontwerpen om deze vervolgens te uploaden. Hierbij moet je rekening houden met het maken van verschillende formaten om voor zo veel mogelijk afmetingen advertentieruimte in aanmerking te komen. Bij responisive banners geef je afbeeldingen, koppen en beschrijvingen op en maakt Google Ads automatisch banner ads die passen in alle beschikbare advertentieruimte.
- Een Display-campagne opzetten:
In Google Ads maak je een nieuwe display-campagne aan. Hierbij stel je in welke doelgroep je wilt bereiken met de campagne. Hiervoor kun je vooraf gedefinieerde doelgroepen kiezen, zelf een doelgroep maken op basis van demografische gegevens en interesses of een zelf samengestelde doelgroeplijst of klantenlijst uploaden. De Google banner ads worden aan de ingestelde doelgroep getoond.
- Stel je budget in:
Kies een geschikte biedstrategie en stel een budget in. Je betaald hierbij per klik op de Google banner ads. Zo heb je altijd controle over de uitgaven.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.