Display Ads

Display Ads inzetten om te scoren met Google Ads?

Display Ads zijn banners die geplaatst worden op externe websites. Maar waarom zouden deze websitehouders ruimte vrij maken om jouw advertenties te tonen? Deze websites zijn aangesloten bij AdSense. Dit is het display advertentie platform van Google voor websitehouders. Wanneer zij hierbij aangesloten zijn en advertenties tonen op hun website krijgen zij een deel van de opbrengsten van deze advertenties. Google treedt in dit geval dus op als bemiddelaar tussen adverteerders en websitehouders.

Google Remarketing

Waar kunnen Google Display Ads getoond worden?

Er zijn diverse kanalen waar display banners getoond kunnen worden. Wij zetten ze voor je op een rijtje:

Websites

Display Ads kunnen getoond worden op diverse websites. Dit kan in diverse formaten en op verschillende plaatsen op de website. In totaal zijn er 20 ondersteunde formaten beschikbaar in Nederland.

YouTube

Naast het filmpje op YouTube is een ruimte gereserveerd voor Display Ads. Ook is er ook ruimte gereserveerd in het filmpje zelf in de vorm van een platte banner onderaan het filmpje.

Apps

In applicatie is het ook mogelijk om te adverteren met Display Ads.

Hoe kun je bepalen wie jouw Display Ads zien?

Naast de standaard keuze opties om alleen mensen te targeten op bijvoorbeeld taal of in een bepaald gebied zijn er diverse andere mogelijkheden voor targeting binnen het Display netwerk van Google.

Doelgroepen

Het is mogelijk om je banners te tonen aan een specifieke doelgroep. In veel gevallen wordt dit ingezet om via het Display netwerk remarketing te voeren op personen die je al eens op je website zijn geweest. Wat veel mensen niet weten is dat het mogelijk is om een vergelijkbare doelgroep aan te maken op basis van je huidige website bezoekers. Deze personen hebben een sterk overeenkomend profiel met je huidige bezoekers en zijn om deze reden erg interessant om te benaderen.

Zoekwoorden

Aan de hand van nauwverwante termen aan jouw product/ dienst is het mogelijk om je advertenties alleen te laten zien aan mensen die recent naar overeenkomende termen hebben gezocht.

Onderwerpen

Je kan er ook voor kiezen om zelf onderwerpen te selecteren die nauw verwant zijn aan jouw dienst. Google geeft je de mogelijkheid om op een breed scala van onderwerpen te adverteren. Zo is er dus altijd wel een onderwerp die relevant is voor jouw bedrijf.

Plaatsingen

Wanneer je de online markt al beter kent en weet welke websites je doelgroep bezoekt, kan je er voor kiezen om zelf te selecteren bij welke apps/websites en YouTube video’s je, jouw Display Ads wil tonen.

Google Dynamische Remarketing

Voordelen van adverteren met Ads op Google Display

Google Display kent veel voordelen ten opzichte van andere online en klassieke marketing middelen.

Visueel

In de ‘standaard tekst advertenties’ binnen Google kan je minder van je identiteit kwijt dan in een banner.

Relatief goedkoop

Voor gemiddeld minder dan 1 euro is het mogelijk 1000 views te realiseren. In vergelijking betaal je 17,50 euro per 1000 views op Nu.nl voor een billboard.

Branding

Door het visuele karakter van Display Ads is het een aantrekkelijk middel om in te zetten voor de merkbekendheid van jouw product/ dienst.

Breed scala aan websites om op te adverteren: Doordat er ruim 2 miljoen websites zijn aangesloten bij AdSense zijn er altijd wel websites die sterk verwant zijn aan jouw product/ dienst. Het is extra interessant om op deze websites te adverteren.

Benieuwd of jouw bedrijf kan groeien door het inzetten van Google Display Ads? Ons team van SEA specialisten kijkt graag met je mee!

Interessant?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op 074 - 76 000 32