Hubspot
Wat is Hubspot?
Hubspot is begonnen als marketingplatform in Amerika, maar is inmiddels uitgegroeid tot een grote speler op gebied van CRM-oplossingen in de hele wereld. In Amerika zijn zij zelfs marktleider op gebied van CRM-oplossingen. Met Hubspot werken sales, marketing, service, cms en operations gebundeld voor het beste resultaat.
Vrijblijvende marketing automation analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van marketing automation.
Hubspot marketing automation
Een van de meest krachtige en waardevolle eigenschappen van Hubspot is de Marketing Automation-functionaliteit. Marketeers kunnen diverse workflows automatiseren om klanten relevanter en persoonlijker te benaderen. Door gerichte e-mails, relevante inhoud en geautomatiseerde processen te leveren, kunnen marketeers een betere klantbetrokkenheid en conversieratio realiseren. Deze gegevens zijn beschikbaar door het CRM platform van Hubspot, waar alle data over je klanten op één plek opgeslagen kan worden.
Voordelen van Hubspot marketing automation
- Verschillende prijsplannen
Hubspot biedt verschillende prijsplannen aan afgestemd op je bedrijfsgrootte. Er is zelfs een gratis versie beschikbaar. Uiteraard bevat het pakket beperkte functionaliteiten, maar hierdoor kan je er goed achterkomen of Hubspot bij jouw bedrijf past. Met het gratis pakket kan je maarliefst 2000 emails per maand versturen. De emails zullen wel branding van Hubspot bevatten.
- Schaalbaarheid van Hubspot
De instap in het platform is heel laag, aangezien de Hubs afzonderlijk zijn aan te schaffen én voor deze Hubs worden verschillende pakketten aangeboden. Dit stelt bedrijven in staat om te beginnen met basisfuncties en geleidelijk te upgraden naarmate hun behoeften groeien. Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat kleinere bedrijven het platform kunnen aanpassen aan hun veranderende marketingeisen en budgetten.
- Personalisatie op schaal
Door veel klantdata te verzamelen in Hubspot kan je op schaal gepersonaliseerde emails maken. Op deze manier kan je de relatie met je klant verbeteren en bepaalde content naar een gerichte doelgroep sturen.
- Rapportages over alle marketingkanalen
Alle marketingkanalen zijn relatief eenvoudig te integreren in Hubspot, waardoor alle marketingdata in één overzicht te zien én te beheren is.
- Tijdsbesparing
Je kan repetitieve taken automatiseren met Hubspot Marketing. Denk aan het versturen van e-mails, het publiceren van social media posts en het opvolgen van leads. Dit bespaard marketeers niet aleen kostbare tijd, maar het geeft tevens de
Nadelen van Hubspot marketing automation
- Technische integraties
Hoewel Hubspot met veek integraties aanbiedt, kan het zijn dat er voor een specifieke software dat jouw bedrijf gebruikt geen standaard integratie beschikbaar is. Het kan een uitdaging zijn om deze software dan te integreren.
- Hoge kosten voor grote bedrijven
Kleine bedrijven kunnen genieten van de gratis versie van Hubspot. Echter bij grote volumes zijn bepaalde paketten vereist waarbij de kosten al snel hoog oplopen.
- Overkill voor bedrijven
Hubspot voorziet in talrijke geadvanceerde functies en mogelijkheden, wat als overweldigend en te krachtig opgevat kan worden door bedrijven Hierdoor is het mogelijk dat niet alle functies worden gebruikt door de bedrijven.
Meer weten over Hubspot?
Onze specialisten vertellen je graag wat Hubspot voor jouw onderneming kan betekenen!
Neem direct contact op met onze specialist!Hubspot Marketing Hub: email marketing en leadgeneratie & nuturing
Email marketing software
Doormiddel van de grote hoeveelheid persoonlijke data die met Hubspot in het CRM opgeslagen kan worden, is het mogelijk om klanten zeer persoonlijk te benaderen.
Daarnaast biedt Hubspot een zeer gebruiksvriendelijke drag-and-drop editor aan om relatief eenvoudig professionele email campagnes te maken. Het is tevens mogelijk om door middel van A/B testen te achterhalen wat het beste werkt bij jouw klanten. Creëer hierdoor een marketing campagne volledig gericht op conversies.
Als laatste Biedt Hubspot de mogelijkheid om AI (Artificial Intelligence) te gebruiken bij het schrijven van je emails. Dit scheelt uren in het bedenken en zo goed mogelijk schrijven van de perfecte teksten.
Leadgeneratie & nurturing software
Hubspot biedt een krachtige manier om de beste leads op een efficiënte manier af te vangen. Hubspot biedt namelijk de mogelijkheid om hele landingspagina’s te maken, met bijhorende Call To Actions en een gebruiksvriendelijke formulier software.
Maak met de formulier software een formulier om de belangrijke informatie voor jouw team af te vangen. De ingevulde gegevens worden automatisch aan het CRM toegevoegd, waarna jij vervolgens segmenten kan aanmaken om je leads op de juiste manier, via het juiste platform te targeten.
Hubspot Marketing Hub: social media management en SEO
Social media management
Met Hubspot Marketing heb je de mogelijkheid om alle social media kanalen vanuit één platform te beheren. Krijg in één oogopslag inzicht in de prestaties van je verschillende kanalen én maak eenvoudig je social media berichten op dezelfde plek. Het biedt marketeers waardevolle inzichten om te begrijpen welke kanalen het meest effectief zijn in het bereiken van hun doelgroep en het genereren van betrokkenheid. Hubspot geeft je namelijk ook de mogelijkheid om te reageren op alle interacties van de verschillende kanalen.
SEO marketing software
Hubspot geeft de mogelijkheid om de organische vindbaarheid van jouw website te optimaliseren. Dit doen zij door aanbevelingen te geven en een overzichtelijke weergave te bieden voor je SEO prestaties. Het kan overweldigend zijn om alle zoekwoorden in de gaten te houden en om focuszoekwoorden uit te kiezen. Hubspot helpt hierbij door prioriteit te geven aan bepaalde zoekwoorden. Daarnaast gaat Hubspot hier dieper op in door de desbetreffende pagina’s aan te geven die geoptimaliseerd moeten worden en welke acties je hiervoor moet uitvoeren.
Analyseren van Hubspot marketing automation
Op basis van de grote hoeveelheid data binnen Hubspot kunnen er veel relevante rapporten worden aangemaakt voor analyses. Alle rapporten kunnen toegevoegd worden aan custom dashboards. Hierdoor is het mogelijk om per project een overzichtelijke visualisatie te maken van alle data. Maak in één overzicht bijvoorbeeld een marketing dashboard zoals in een Hubspot dashboard, Marketing Automation, Social Media en SEO.
Hubspot sales, service, CMS en operations hub
Hubspot Sales Hub
De Sales Hub is ontworpen om verkoopprofessionals te ondersteunen bij het beheren van leads, deals en klantrelaties. Het biedt tools voor het volgen van leads, het automatiseren van follow-ups en het opstellen van persoonlijke e-mails om de verkoopcyclus te versnellen en de conversie te verhogen.
Hubspot Service Hub
Klanten verwachten tegenwoordig dat bedrijven binnen een korte tijd reageren via eigen gewenste kanalen. Echter kan dit voor bedrijven een heel opgave zijn aangezien de verschillende kanalen afzonderlijk aandacht nodig hebben. Hubspot biedt verschillende tools aan om de klantenservice te verbeteren. Populaire tools zijn bijvoorbeeld omni-channal messaging en Knowlegde Base.
Hubspot CMS Hub
Hubspot CMS is een uitgebreid Content Management Systeem voor het bouwen, beheren en optimaliseren van een professionele website. Met het CMS kan je eenvoudig mooie website maken met pagina’s die volledig gericht zijn op conversie optimalisatie. Door de gebruiksvriendelijkheid van het CMS kunnen marketeers probleemloos aan de slag, waardoor er geen ontwikkelaar aan te pas hoeft te komen.
Hubspot Operations Hub
Hubspot Operations Hub biedt je de mogelijkheid om alle bedrijfsgegevens naadloos te integreren en automatiseren. Met deze tool kunnen datasilo’s worden doorbroken en kunnen gegevens tussen verschillende afdelingen en systemen worden gesynchroniseerd. Hierdoor kunnen afdelingen in eigen gewenste systemen blijven werken, maar de data wel gezamenlijk op één plek is gecentraliseerd. Dit verhoogt de efficiëntie en toekomstbestendigheid van je organisatie.
Vrijblijvende marketing automation analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van marketing automation.