Alle begrippen

Betekenis: Nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een periodieke e-mail die verzonden wordt naar abonnees van een bedrijf, organisatie of individu. De inhoud van een nieuwsbrief kan variëren van het delen van nieuws, aankondigingen, aanbiedingen, kortingen tot de aankondiging van nieuwe producten of diensten.

Waarom een nieuwsbrief

Nieuwsbrieven zijn een effectieve manier om een groep mensen op de hoogte te houden van de activiteiten van een bedrijf of organisatie. Daarnaast kan een bedrijf via nieuwsbrieven gemakkelijk met de doelgroep communiceren. Door een nieuwsbrief kan de content op een website extra onder de aandacht gebracht worden. Dit kan vervolgens leiden tot meer bezoekers en mogelijk extra omzet.

Met een nieuwsbrief kan je goed inspelen op de actualiteiten, hierdoor blijf je op het netvlies van de klant. Het voordeel van nieuwsbrieven is dat ze redelijk goedkoop te maken zijn. Zo kun je voor relatief weinig geld toch een groot bereik creëren.

 

Wat is er belangrijk in een nieuwsbrief

Er zijn een aantal aspecten waar rekening mee gehouden moet worden bij het maken van een nieuwsbrief:

  1. Relevante inhoud: De inhoud van de nieuwsbrief moet relevant zijn voor de doelgroep en hen aanspreken.
  2. Aanbieding of call-to-action: Een nieuwsbrief moet altijd een duidelijke call-to-action of aanbieding bevatten zodat de ontvanger weet wat hij of zij moet doen na het lezen van de nieuwsbrief.
  3. Responsive design: De nieuwsbrief moet ook responsief zijn, zodat deze goed weergegeven wordt op een desktop, tablet en mobiele telefoon.
  4. Persoonlijke touch: Een persoonlijke touch, zoals een welkomstbericht of een afscheidsnotitie, kan ervoor zorgen dat de ontvanger zich meer betrokken voelt bij de organisatie of het bedrijf.
Profielfoto Olaf

Meer weten over Nieuwsbrief?

Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Nieuwsbrief.

Kom in contact