Internationale ambacht

Groendaktotaal: de gebundelde kracht van SEO & SEA

Over Groendaktotaal

Groendaktotaal levert zowel in Nederland als in andere delen van Europa de prachtigste sedumdaken. De zogeheten sedummatten worden in Haarle zelf door Groendaktotaal gekweekt, waarna ze binnen vijf dagen van het land op het dak geplaatst worden. Een complete service van A tot Z!

“We zijn heel tevreden over onze samenwerking, goed toegankelijk bij vragen, absoluut vakmensen met oog voor het resultaat!”,
Arjan van Holst – Eigenaar van Groendaktotaal

Een gedegen strategie

De focus lag in het beginstadium voornamelijk op betaalde zoekmachine marketing met als doel: zichtbaarheid met een optimale verhouding tussen kosten opbrengsten. Om in te spelen op de lange termijn is er gekozen om tevens in te zetten op de niet betaalde resultaten in de zoekmachine, dit is gerealiseerd aan de hand van zoekmachine optimalisatie ingezet. Het startpunt van de SEO campagne was een zoekwoordenonderzoek, waarin de relevante zoektermen voor Groendaktotaal zijn verzamelend. Aan de hand van dit onderzoek is de contentplanning voor het eerste jaar opgezet. De strategie? Er is direct van start gegaan met de meest beconcurreerde zoektermen om hiermee de ultieme uitdaging aan te gaan. Ter ondersteuning hiervan is een linkbuildingtraject voor deze termen van start gegaan. Het resultaat? Binnen enkele maanden een top 10 positie op sedumdak en groendak.

Internationale Zichtbaarheid

De sedummatten laat Groendaktotaal zelf volgroeien, waardoor de productie geheel in eigen beheer is. Daardoor kan het direct van het land in de vrachtwagen geladen worden om op transport te gaan naar de volgende tevreden klant. Dit is dan ook de reden dat Groendaktotaal in wel zeven Europese landen haar sedumdaken levert. Deze klanten worden bereikt aan de hand van internationaal adverteren in de zoekmachine. In deze landen zijn zowel een webshop als offerte websites actief, waardoor Groendaktotaal op de behoeften van alle klanten kan inspelen. Internationaal worden de webshops in de zichtbaarheid ondersteunt door search, shopping en remarketing campagnes welke gericht zijn op de doe-het-zelf markt. Om de offerte aanvragen te bevorderen wordt er fanatiek geadverteerd om de potentiële klanten volledig te ontzorgen. Niet enkel met tekstadvertenties, maar natuurlijk ook met heldere bannering en remarketing.

Mobiele Optimalisatie

Om de conversie van Groendaktotaal te optimaliseren zijn zowel de landingspagina’s als de homepage onder loep genomen. Om de gebruiker direct van de gewenste informatie te voorzien, maar wel de gewenste look & feel te behouden is ervoor gekozen om de tekst hoger op de pagina te plaatsen met ter ondersteuning prachtige foto’s. Uiteraard voorzien van een heldere call to action ten behoeve van van offerte aanvragen. Een persoonlijke offerte ontvangt de gebruiker namelijk binnen één dag van Groendaktotaal: dat mag benoemd worden! Een conversiestijging was dan ook het resultaat.

Visueel zichtbaar

Om de zichtbaarheid online te vergroten, is er in de SEA campagnes uitgebreid gebruik gemaakt van bannering. In de vorm van zowel display als remarketing campagnes worden er banners getoond aan gebruikers met een hogere mate van interesse in sedumdaken. De banners worden zodoende getoond op websites als Nu.nl en het FD als een gebruiker de website van Groendaktotaal heeft bezocht, maar geen contactmoment heeft gehad.

Interessant?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op 074 - 76 000 32

Vraag onze specialisten

  • Olaf Peters

    Lead SEA
  • Rens Damhuis

    SEO-Specialist