Met een Google Display Campagne is het mogelijk om 90% (!) van alle Nederlandse internetgebruikers te bereiken met een beeldadvertentie van jouw onderneming. Dit beeld wordt vervolgens getoond op websites die zijn aangesloten in het Google Display Network. Dit zijn grote websites zoals YouTube en Gmail, maar ook kleinere websites.
Het doel van de campagne bepalen
Om te beginnen met een Google Display Campagne is het belangrijk dat er een doel wordt bepaald. Wil je de naamsbekendheid van het bedrijf vergroten? Of wil je meer conversies behalen? Als dit doel duidelijk is, dan kan je een doelgroep opstellen. Binnen een Google Display Campagne is het mogelijk om een doelgroep af te bakenen. Zo kan je adverteren op leeftijd, geslacht en locatie, maar ook op interesses. Met een Display campagne is het dus mogelijk om erg specifiek te adverteren op jouw gewenste doelgroep. Hiermee voorkom je dat er onnodig veel kosten uitgaan naar een doelgroep die niet of minder interessant is voor jouw onderneming.
De juiste beeldadvertentie
Vervolgens is het van belang dat de doelgroep geënthousiasmeerd wordt van jouw beeldadvertentie. Dit kan doormiddel van een animatie of een stilstaand beeld. Via het programma ‘Google Web Designer’ is het mogelijk om aantrekkelijke geanimeerde advertenties te ontwerpen. Het doel van een mooie én unieke beeldadvertentie is om het bedrijf te onderscheiden van de concurrenten.
Neem bij het ontwerpen van de beeldadvertenties de volgende richtlijnen in acht:
- Wees creatief en benoem de USP’s van het bedrijf en voeg hier een passende call-to-action button aan toe.
- Zorg ervoor dat de doelgroep jouw beeldadvertentie niet vergeet.
- Let goed op de richtlijnen die Google heeft opgesteld, de advertentie dient te voldoen aan bepaalde specificaties.
Remarketing met een Google Display campagne
Een Google Display Campagne leent zich perfect voor remarketing. Personen die op jouw website zijn geweest en geen conversie hebben gepleegd, kunnen opnieuw worden bereikt door een beeldadvertentie. Een doelstelling die goed bij deze strategie past, is het behalen van meer conversies. Verleid de personen die in de het transactieproces niet hebben voltooid doormiddel van een aantrekkelijke advertentie, waardoor deze persoon tóch overgaat op een conversie!

Gratis SEA analyse voor jouw website?
Wil jij weten hoe jouw website presteert op het gebied van SEA? Vraag onze SEA analyse aan en kom erachter waar jouw groeikansen liggen op het gebied van zoekmachine adverteren!
- Geheel vrijblijvend
- Op werkdagen binnen 24 uur persoonlijk contact
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA