Dynamische afbeeldingextensies

Dynamische afbeeldingextensies: dé nieuwe functionaliteit binnen Google Ads

John Haveman - Markant Internet John Haveman

Onlangs heeft Google een nieuwe feature uitgerold binnen Google Ads, waarbij je een afbeelding kunt toevoegen aan jouw tekstadvertenties. De advertenties worden aantrekkelijker en relevanter voor de bezoeker, omdat het visuele aspect een positief effect heeft de klikratio.

Wat houden extensies precies in?

Een extensie biedt een extra stukje informatie die bij een advertentie kan worden getoond. Door middel van extensies kunnen adverteerders aanvullende, relevante en verdiepende informatie verschaffen aan potentiële klanten. Hierdoor worden de advertenties nog aantrekkelijk om erop te klikken. Extensies zorgen er over het algemeen voor dat de doorklikratio van de advertentie wordt verhoogd. Er zijn diverse type extensies zoals:

  • Sitelinkextensies
  • Highlight-extensies
  • Website-informatie
  • Locatie-extensies
  • Partnerlocatie
  • Oproepextensie
  • Prijsextensies
  • App-extensies
  • Leadformulierextensies
  • Promotie-extensies
  • Geautomatiseerde extensies
  • Beeldextensies
  • Dynamische afbeeldingextensies

Dynamische afbeeldingextensies

Naast beeldextensies zijn er sinds kort ook dynamische afbeeldingextensies. Dit is de automatische variant van de beeldextensie. Bij dit type extensie genereert Google Ads relevante afbeeldingen van de betreffende landingspagina voor de advertentie. Hiermee kan de prestatie van de advertentie worden verbeterd en daarnaast is deze extensie een toevoeging van de statische beeldextensies.

Hoe worden dynamische afbeeldingextensies weergegeven?

De extensies kunnen weergegeven worden in het zoeknetwerk van Google. Aan de hand van iedere individuele zoekopdracht, bepaalt Google welke extensies worden getoond om de prestaties van de advertentie te maximaliseren.

Extensies zorgen voor een betere zichtbaarheid in de zoekresultaten. Daarnaast zorgen extensies ervoor dat de advertentie een betere positie inneemt in de zoekresultaten, doordat er meer relevante content kan worden toegevoegd aan de advertenties.

Bij dynamische afbeeldingextensies identificeert Google Ads de afbeeldingen op basis van de landingspagina die het meest relevant is voor de zoekopdracht. De geselecteerde afbeeldingen op de landingspagina doorlopen vervolgens een automatische kwaliteitscontrole voordat ze daadwerkelijk worden getoond bij de tekstadvertentie.

Indien je gebruik wilt maken van dynamische afbeeldingextensies, dan dien je te voldoen aan de volgende eisen:

  • Het Google Ads account dient een goede reputatie hebben met betrekking tot beleidsnaleving;
  • Het account dient in aanmerking te komen voor toegestane branches. Dynamische afbeeldingextensies zijn niet beschikbaar voor accounts die gebruik maken van gevoelige content, zoals accounts met content gerelateerd aan sex, alcohol, en kansspelen;
  • Het Google Ads account dient langer dan 90 dagen actief te zijn.

Advertenties worden aantrekkelijker dankzij waardevolle beeldextensies

Beeldextensies vormen een waardevolle aanvulling op jouw tekstadvertenties. Het is van belang dat de juiste afbeeldingen bij de juiste zoekwoorden/producten wordt getoond. Hierdoor is de zoekadvertentie voorzien van een hoge relevantie en kunnen bezoekers direct zien of de afbeelding past bij de betreffende zoekopdracht. Het is hierbij heel belangrijk dat de gebruikte afbeeldingen voldoen aan de richtlijnen voor advertentiemateriaal.

Jouw tekstadvertenties voorzien van dynamische afbeeldingextensies?

Wil jij weten wat dynamische afbeeldingextensies voor jouw tekstadvertenties kunnen betekenen? Neem direct contact op met onze Google Ads specialisten!

Deel dit artikel
Meer informatie over deze schrijver