Google Ads Slim bieden: haal meer uit jouw campagnes

John Haveman - Markant Internet John Haveman

Er worden nieuwe verbeteringen aangebracht die van toepassing zijn op Google Ads campagnes die gebruik maken van ‘Slim bieden’. Google Ads Slim bieden biedt de mogelijkheid om de prestaties van de campagnes te verbeteren door de biedingen real time te optimaliseren. Google rolt een aantal functies uit in Google Ads waarmee campagnes – die gebruikmaken van Slim bieden – eenvoudiger beheerd kunnen worden, zodat de doelstellingen gemakkelijker te behalen zijn.

Prestaties voorspellingen met updates

Simulatoren kunnen handige insights geven in hoe doel-CPA, doel-ROAS en budgetwijzigingen de prestaties van de campagnes kunnen beïnvloeden. In het verleden werden de berekeningen gebaseerd op de campagne gegevens van de afgelopen zeven dagen. Dit hield in dat de simulatoren enkel gegevens aangaven uit het verleden. Nu kunnen er ook prognoses worden gemaakt die van toepassing zijn voor in de toekomst. Deze prognoses worden gemaakt voor campagnes in het zoeknetwerk.

Bijvoorbeeld:

Je wilt een prognose maken voor een periode van maximaal 90 dagen in toekomst. De simulatoren gebruiken dan seizoensgebonden factoren om betere voorspellingen te kunnen doen over hoe de campagne prestaties kunnen veranderen na een budget- of doelwijziging.

Google Ads Slim bieden

Rapportageverbeteringen met Google Ads Slim bieden

Google Ads biedt nu ook meer inzichten met rapportage verbeteringen. Er worden aanbevelingen gedaan in het rapport ‘Biedstrategie’ waarmee campagnes die gebruik maken van Slim bieden verbeterd kunnen worden. Er worden onder andere nieuwe zoekwoorden en/of budgetsuggesties weergegeven om meer bereik te genereren met de campagnes. Het doel van deze suggesties is om uiteindelijk de doelstellingen eenvoudiger te behalen. Google geeft aan dat er in de toekomst extra aanbevelingen worden toegevoegd binnen het rapport.

Een aantal functies uit het rapport ‘Biedstrategie’ worden elders vermeld. Google kiest bewust om de betreffende functies elders te vermelden om transparantie van de prestaties van Slim bieden te vergroten.

Op het tabblad ‘Campagnes’ kunnen de gemiddelde doel-CPA en gemiddelde doel-ROAS worden ingelezen. Hiermee is het mogelijk om te zien welk doel Slim bieden optimaliseert door rekening te houden met bodaanpassingen voor apparaten, CPA en ROAS-doelen. Dit geldt voor wijzigingen op advertentiegroepniveau en wijzigingen in de algehele CPA- en ROAS-doelen over een bepaalde periode. Momenteel zijn deze inzichten enkel nog beschikbaar voor campagnes in het zoeknetwerk.

Voor campagnes in het zoeknetwerk is het mogelijk om te zien hoeveel dagen er nog zijn om de conversies te rapporteren voor een bepaalde periode. Deze functie wordt inzichtelijk gemaakt in het tabblad ‘Campagnes’ waarbij je met de muisaanwijzer op ‘conversies’ kunt staan. Er wordt een pop-up veld weergegeven met daarin de benodigde insights.

Voor campagnes in het zoeknetwerk – met de biedstrategie ‘doel-CPA’ en ‘Aantal conversies maximaliseren’ worden essentiële signalen weergegeven op de overzichtspagina. Verder kunnen namen, CPA-doelen, ROAS-doelen en vertoningspercentage doelen voor portfoliostrategieën worden bewerkt. Dit kan rechtstreeks in de Gedeelde Bibliotheek.

Meer informatie over Google Ads Slim bieden?

Neem contact met ons op. We denken graag me jou mee in een vrijblijvend gesprek over een passende strategie voor jouw Ads campagnes. Daarnaast is het ook mogelijk om Google Ads uit te besteden aan Markant Internet om optimaal resultaat met Google Ads te realiseren!

Deel dit artikel
Meer informatie over deze schrijver