Alle blogs

Het einde van een tijdperk: UA is officieel veranderd in GA4

Joshua Boensma - Profielfoto Markant Internet
Joshua Boensma
ua wordt ga4

Hoera! Het is tijd om Universal Analytics uit te zwaaien en hallo te zeggen tegen Google Analytics 4 (GA4). Deze verandering brengt veel voordelen met zich mee, maar het kan zijn dat je enkele vertrouwde rapporten mist in GA4. Ben jij al over naar GA4 en geven jouw rapporten alle gewenste informatie weer?

GA4 is een nieuwe versie van Google Analytics

GA4 is een nieuwe versie van Google Analytics die ontworpen is om beter inzicht te krijgen in de klantreis en betere analyses in vergelijking met Universal Analytics. Het stelt je in staat om diepere inzichten te krijgen in het gedrag van jouw websitebezoekers. Hierdoor kan je effectievere marketingbeslissingen nemen.

De overgang naar GA4 en het aanpassen van rapporten

GA4 brengt veel voordelen met zich mee. Toch zijn er enkele rapporten die je waarschijnlijk mist in GA4 die wel in Universal Analytics beschikbaar waren. Deze rapporten kunnen we wel op een andere manier aanmaken in GA4 met behulp van aangepaste rapporten. Weet jij al hoe jij rapporten aanmaakt die je de gewenste inzichten geven?

Hulp nodig bij het instellen van GA4 en het begrijpen van nieuwe rapporten?

Maak je geen zorgen! Ons team aan specialisten heeft achter de schermen hard gewerkt om een sterke basis in GA4 neer te zetten voor onze klanten. Wij kunnen je helpen bij het instellen van GA4 en de realisatie van nieuwe rapporten. Door onze ervaring in GA4 kunnen we je laten zien hoe je vergelijkbare inzichten kunt krijgen in GA4 om dezelfde data te krijgen die je van Universal Analytics gewend was. Op deze manier wordt de overgang van Universal Analytics naar GA4 zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Diepere inzichten en betere analyses met GA4

Met GA4 kunnen we een uitgebreidere analyse van je website uitvoeren dan in vergelijking met Universal Analytics mogelijk was. In GA4 kunnen we gedetailleerde app-gebeurtenissen en e-commercegegevens meten. Het stelt ons ook in staat om cross-platform tracking uit te voeren. Dit betekent dat we het gedrag van gebruikers kunnen volgen tussen verschillende apparaten, zoals desktop, mobiel en tablet. Hierdoor krijgen we door GA4 een beter begrip van de klantreis omdat de klant zich op meerdere apparaten bevindt.

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij het correct instellen van GA4, het begrijpen van de nieuwe rapporten of andere GA4 gerelateerde zaken twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.

Joshua Boensma
Online Marketeer

Deze handige online marketeer interesseert zich in alle gebieden omtrent online marketing. Van SEA tot social advertising, niets is hem te gek. In zijn vrije tijd bouwt hij zijn Fiat Ducato om tot volwaardige camper!