Linkedin adverteren

LinkedIn is een social media platform dat zich richt op professionals. Daarmee is het ook gelijk ’s werelds grootste zakelijke netwerk op internet. Alleen in Nederland zijn er al 4,6 miljoen Nederlandse professionals die gebruik maken van dit platform. Wanneer jouw doelgroep zich op de zakelijke markt bevindt is LinkedIn een platform dat zeker niet mag ontbreken binnen jouw online marketingactiviteiten!

Google Remarketing

Voor wie is adverteren op LinkedIn interessant?

Omdat LinkedIn een social media platform is dat zich richt op de zakelijke markt, is dit platform voornamelijk voor bedrijven met een zakelijke doelgroep interessant. Advertenties zijn te targetten op basis van functietitels, het aantal jarenwerkervaring, genoten opleiding, maar ook specifieke branches waarin het bedrijf van de potentiële klant zich bevindt.

Top vertoningen

De mogelijkheden van LinkedIn adverteren

Binnen LinkedIn zijn ter tal van advertentiemogelijkheden om de zakelijke doelgroep te bereiken! Genereer leads met leadadvertenties, stimuleer websiteverkeer met afbeeldingen en video’s of bouw naamsbekendheid op voor jouw merk. LinkedIn adverteren helpt om de professionals te bereiken die binnen jouw doelgroep vallen én bij het behalen van de online marketingdoelstellingen.

De specifieke targetting mogelijkheden maken adverteren op LinkedIn uniek. Hierin is het bijvoorbeeld mogelijk om op beslissingsbevoegden te targetten zoals managers/directeuren/eigenaren, maar ook om advertenties in te zetten op bedrijven die zich in bepaalde branches bevinden, personen die bepaalde vaardigheden hebben of meerdere jaren werkervaring hebben genoten.

Google Dynamische Remarketing

Website bezoekers opnieuw benaderen met LinkedIn adverteren

Een andere optie binnen LinkedIn adverteren is het bereiken van de remarketing doelgroep. Dit zijn personen die al eerdere interesse hebben getoond op jouw website en dus eerder geneigd zijn om over te gaan tot een conversie. Of dit nu gaat om het invullen van een leadformulier, een contactaanvraag op de website, of het downloaden van een whitepaper/brochure.

Kosten

Grip op de advertentiekosten

Omdat LinkedIn adverteren zich op de zakelijke markt richt, zullen de kosten per klik (CPC) en kosten per 1000 vertoningen (CPM) iets hoger liggen dan bij de andere social media kanalen. Echter weegt dit nauwelijks op tegen specifieke targetting mogelijkheden binnen LinkedIn adverteren. De doelgroep die het meest geneigd is om over te gaan tot is een conversie wordt bereikt, wat uiteindelijk resulteert in minder kliks voor een conversie.

Daarnaast is het mogelijk om een dagbudget in te laten stellen voor de campagnes. Zo is er altijd grip op de kosten en wordt er nooit teveel aan advertentiebudget betaalt.

Google Statische Remarketing

Starten met LinkedIn Adverteren

Onze specialisten hebben ruime ervaring met adverteren binnen LinkedIn. Aan de hand van jouw wensen en doelstellingen wordt een campagnetype geselecteerd die hier het best bij aansluit. Ook wordt de juiste doelgroep voor jouw product/dienst samengesteld om een zo succesvolle LinkedIn campagne te draaien!

Interessant?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op 074 - 76 000 32