Beeldextensies

Maak tekstadvertenties visueel met beeldextensies

Kiki van Benthem Kiki van Benthem

Onlangs heeft Google Ads beeldextensies toegevoegd aan de opties met advertentie extensies. Advertentie extensies zijn een toevoeging aan Search Ads. Met extensies kan aanvullende informatie gegeven worden. Ook zorgen ze voor maximale zichtbaarheid binnen de zoekmachine. Naast direct doorverwijzen naar een specifieke pagina op de website of een telefoonnummer, is het dankzij beeldextensies mogelijk een afbeelding toe te voegen aan jouw tekstadvertenties.

Wat zijn beeldextensies in Google Ads?

Beeldextensies maken het mogelijk om jouw tekstadvertenties visueler te maken. Hierdoor valt de advertentie meer op en ben je beter in staat om de boodschap achter de producten of diensten over te brengen. Binnen beeldextensies kan gebruik worden gemaakt van vierkante en liggende afbeeldingen. Je kunt zelf afbeeldingen toevoegen maar ook gebruik maken van een dynamische beeldextensie. Hierbij worden afbeeldingen van de landingspagina automatisch toegevoegd aan de advertentie. Om gebruik te kunnen maken van beeldextensies dient het Google Ads-account meer dan 90 dagen actief te zijn. Wanneer iemand op een beeldextensie klikt worden dezelfde kosten in rekening gebracht als wanneer iemand op de kop van de advertentie zou klikken. Onderstaande foto geeft een voorbeeld van de beeldextensies in Google.

Beeldextensie

Het gebruik van Google Ads beeldextensies

Het is belangrijk dat er gebruik wordt gemaakt van relevante afbeeldingen. Het is daarom vaan te raden om beeldextensies in te stellen per advertentiegroep. Zo weet je zeker dat de gebruikte afbeelding goed aansluit op de zoekopdracht, advertentie en landingspagina. Er kunnen maximaal 20 beeldextensies toegevoegd worden. Google Ads hanteert een streng beleid op het gebied van advertentiemateriaal. Kijk daarom voorafgaand van het toevoegen of de afbeeldingen voldoen aan de richtlijnen om afgekeurde beeldextensies te voorkomen. Experimenteer met verschillende afbeeldingen om erachter te komen welke afbeeldingen het publiek aanspreken.

De voordelen van beeldextensies

De beeldextensies in Google Ads kennen verschillende voordelen:

  • Beeldextensies laten jouw advertenties meer opvallen;
  • Door het gebruik van relevante en pakkende afbeeldingen ben je beter in staat om de boodschap achter jouw producten of diensten over te brengen bij het publiek;
  • Beeldextensies leveren je uiteindelijk relevante bezoekers op;
  • Beeldextensies zorgen voor een betere advertentiekwaliteit;
  • Google dat het gebruik van extensies het doorklikratio van een advertentie met 10-15% verhoogd.

Meer weten over beeldextensies in Google Ads?

Wil jij beeldextensies toevoegen aan jouw Google Ads-campagnes? Neem dan contact op met onze Google Ads specialisten. Wij voorzien je graag van een passend advies!

Deel dit artikel
Meer informatie over deze schrijver