Alle blogs

Microsoft Ads: een nieuw redesign

John Haveman - Markant Internet
John Haveman
Microsoft Ads redesign

Microsoft Ads heeft vorig jaar aangekondigd dat er een nieuwe interface uitgerold zou worden. En nu is het eindelijk zover. De interface heeft duidelijk een redesign ondergaan en heeft nu veel weg van de Google Ads interface.

Verbeterde Insights op manager- en subaccountniveau

De nieuwe interface geeft adverteerders – in één oogopslag – inzichtelijk weer wat de resultaten van de campagnes zijn. Het dashboard laat belangrijke KPI’s zien die direct gerelateerd zijn aan de resultaten van de campagnes. Daarnaast worden ook de belangrijkste wijzigingen in de campagnes getoond op basis van accounts en apparaten. Hiermee kunnen adverteerders met meerdere subaccounts direct zien waar optimalisaties nodig zijn en waar niet. Bovendien biedt de nieuwe interface het rapport ‘Aanbevelingen’ met inzichten die handig zijn om snelle en eenvoudige optimalisaties te doen.

Eenvoudiger campagnes en resultaten inzien

Het redesign is erop gericht om het voor adverteerders eenvoudiger te maken om doelstellingen te behalen door middel van insights én door een betere navigatie.

Er is een menukolom die op elke pagina wordt getoond en die het mogelijk maakt om te wisselen tussen verschillende accounts. Daarnaast maakt de menukolom het mogelijk om rapporten en tools snel te selecteren zoals advertenties, gedeelde bibliotheken, conversiemetingen, veilinginzichten en meer. Tevens is het mogelijk om zoekopdrachten uit te voeren in de zoekbalk bovenaan de pagina en in de meest linkse menukolom heb je alle campagnes gelijk inzichtelijk. Verder is er een functie om de sneltoetsen te vinden. Hiervoor dien je ‘?’ in te toetsen. Je krijgt dan een overzicht met alle sneltoetsen die je kunt gebruiken.

Over het algemeen heeft Microsoft Ads het navigatiemenu zodanig ingericht dat de focus wordt gelegd op de productiviteit van de adverteerder. Hierdoor kunnen adverteerders hun tijd efficiënter indelen waardoor de campagnes een stuk sneller kunnen worden beheerd en geoptimaliseerd.

Benieuwd naar Microsoft Ads?

Neem contact op met onze specialisten voor een vrijblijvend en passend adviesgesprek.

John Haveman
SEA-Specialist

De rust zelve binnen Markant Internet. Geen situatie kan hem dan ook te gek gaan. Bovenal heeft John tijdens het beheren van de campagnes altijd een glimlach paraat!

John Haveman - Markant Internet

Gratis SEA analyse voor jouw website?

Wil jij weten hoe jouw website presteert op het gebied van SEA? Vraag onze SEA analyse aan en kom erachter waar jouw groeikansen liggen op het gebied van zoekmachine adverteren!

  • Geheel vrijblijvend
  • Op werkdagen binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA
SEA analyse aanvragen