Alle blogs

Alleen bellen-advertenties in Google Ads zijn geüpdatet!

Olaf Peters - Foto Markant Internet
Olaf Peters
Markant Internet - Call Ads

In het verleden schreven wij al eens over nieuwe features rondom Call Ads. Ruim een jaar later is het weer zover: Google heeft vernieuwingen aangekondigd in haar ‘alleen bellen-advertenties’. Het type advertentie is populair binnen de search campagnes binnen Google Ads. Aan de hand van een zoekopdracht kan de gebruiker met één klik direct telefonisch contact opnemen met een bedrijf welke matcht met haar interesse. Een snelle, interactieve manier om contact te leggen, zonder de website te bezoeken. Laat dat nou precies een belangrijke verandering zijn in deze update!

Beladvertenties voorzien van een websitelink

Jarenlang was het enkel mogelijk om de advertenties van tekst te voorzien, waarna de gebruiker met een klik op de knop telefonisch contact opnam. Daar komt vanaf heden verandering in. De advertenties kunnen worden voorzien van een websitelink. De gebruiker wordt hiermee de mogelijkheid geboden om toch de website te bezoeken, alvorens hij/zij telefonisch contact opneemt. Het doel? Dat is het voorkomen van onbedoelde telefoontjes welke voorkomen hadden kunnen worden met een bezoek aan de website. Denk aan het wijzigen van openingstijden, maar wellicht ook de controle of bepaalde producten wel of niet op voorraad zijn.
De feature is per direct beschikbaar in de Google Ads omgeving. Bestaande advertenties kunnen eenvoudig aangepast worden door de gewenste websitelink toe te voegen. Voor nieuwe advertenties geldt dat de mogelijkheid tot het opnemen van de link beschikbaar is in het template voor de advertentie.

Alleen bellen-advertenties heten vanaf nu beladvertenties

Tot slot heeft Google de naam van het type search advertentie aangepast. Dat is simpelweg te verklaren: de advertenties zijn niet enkel meer geschikt om te bellen. De gebruiker kan immers ook een bezoek aan de website brengen. Gezien het hoofddoel van deze campagnes wel gefocust blijft op het telefonisch contact met potentiële leads, wordt de naam aangepast naar beladvertenties. Simpel en doeltreffend!

Olaf Peters
Operationeel Manager

Olaf grijpt elke kans aan om met zijn strategische inzicht en vernieuwende ideeën bedrijven te laten groeien. Daarnaast is hij een echte bourgondiër en probeert hij zo vaak mogelijk van de lekkerste gerechten te genieten.

Olaf Peters - Foto Markant Internet

Gratis SEA analyse voor jouw website?

Wil jij weten hoe jouw website presteert op het gebied van SEA? Vraag onze SEA analyse aan en kom erachter waar jouw groeikansen liggen op het gebied van zoekmachine adverteren!

  • Geheel vrijblijvend
  • Op werkdagen binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA
SEA analyse aanvragen