Markant Internet - Call Ads

Nieuwe features voor Call Ads

John Haveman - Markant Internet John Haveman

Nieuw: alleen bellen-advertenties biedt meer informatie dankzij toegevoegde tekstregels

Sommige mensen willen eerst een medewerker van een bedrijf spreken voordat ze een product aanschaffen of een dienst afnemen. Vooral in sommige branches is dit erg gebruikelijk waarbij complexe vragen worden beantwoord. Met alleen bellen-advertenties – ook wel Call Ads genoemd – kunnen potentiële klanten direct een medewerker van het betreffende bedrijf spreken.

Wat is er veranderd betreft Call Ads?

Google heeft in haar tekstadvertenties extra beschrijvingsregels toegevoegd om jouw bedrijf beter te promoten. Je hebt nu de mogelijkheid om twee titels toe te voegen. De advertentietekstregels zijn ook uitgebreid met een extra regel van 90 tekens.

Het vermelden van de bedrijfsnaam in combinatie met een call-to-action in de titel is door Google niet krachtig genoeg bevonden. Daarom heeft Google de bedrijfsnaam verplaatst naar het begin van de eerste advertentietekstregel. Hierdoor blijft meer ruimte over in de titel om USP’s of een call-to-action te vermelden. Het resultaat? Nog sterkere advertenties en betere resultaten uit zoekmachine adverteren.

Hoe werken alleen bellen-advertenties?

Bezoekers vanuit mobiele zoekresultaten komen niet op een landingspagina terecht. Zij krijgen het nummer te zien waardoor direct gebeld kan worden met het bedrijf. Google maakt gebruik van doorschakelnummers om de prestaties en andere statistieken te meten. De zogeheten oproeprapportage dient ingeschakeld te zijn om conversies te kunnen meten. Er kunnen bovendien advertentie-extensies worden getoond om de advertentie meer op te laten vallen. Denk hierbij aan het tonen van een locatie-extensie en/of highlight-extensie. Het is tevens van belang om te weten dat – alleen bellen advertenties – alleen geschikt zijn voor mobiele apparaten en enkel getoond worden in het zoeknetwerk.

Markant Internet - Call Ads - Onstoppingsbedrijf

Snelle conversie door persoonlijk contact

Wanneer een potentiële klant direct op zoek is naar specifieke informatie of gewoonweg contact wil opnemen, is het interessant om alleen bellen-advertenties in te zetten. De kans dat de potentiële klant jouw dienst afneemt is dan namelijk aanzienlijk groter dan wanneer iemand zich nog in de oriënterende fase begeeft. Indien de gebruiker zich in een oriënterende fase bevindt, zal hij namelijk minder geneigd zijn om contact op te nemen, omdat hij/zij nog op zoek kan zijn naar informatie. Door de mogelijkheid te bieden om direct persoonlijk contact te hebben, ben je als bedrijf in staat om de gebruiker direct te woord te staan en waar nodig te overtuigen. De potentiële klant bevindt zich dieper in de sales trechter en zal dan ook eerder een dienst afnemen. Een concreet voorbeeld van een geschikt bedrijf voor het inzetten van call ads is bijvoorbeeld een ontstoppingsbedrijf. Wanneer de nood hoog is, wil je immer direct iemand spreken en een afspraak maken.

Uiteraard kan het ook interessant zijn om via SEA Campagnes call ads in te zetten voor bijvoorbeeld:

  • Fysiotherapeuten;
  • Taxibedrijven;
  • Slotenmakers;
  • Voor vaak terugkerende bezoekers op de website.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Call Ads?

Denk je dat alleen bellen-advertenties interessant zijn voor jouw onderneming? Laat dan gebruikers met één klik op de knop rechtstreeks vanuit een advertentie contact met jouw onderneming opnemen. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan eenvoudig contact op door op onderstaande telefoon-button te klikken en ervaar het gemak van ‘klik en bel’, net als in de call ads. Uiteraard staan onze SEA Specialisten ook altijd open voor contact per mail.

Deel dit artikel
Meer informatie over deze schrijver