Display advertising is het aanbieden van visuele advertenties die getoond worden op websites, apps of social media. De advertenties kunnen bestaan uit banners, afbeeldingen, video’s of andere grafische content.
Display advertising zijn advertenties die zichtbaar zijn op websites die hiervoor ruimte vrijgeven. Display advertenties worden ook wel banner advertenties of beeldadvertenties genoemd. Dit kan doormiddel van afbeeldingen of video’s. Doordat er de mogelijkheid is om video’s te gebruiken worden Display Advertenties ook vaak ingezet voor videomarketing. Wanneer er op een display advertentie wordt geklikt zal de bezoeker worden doorverwezen naar de website van de adverteerder. Naast het genereren van meer websitebezoekers zijn display advertenties een uitstekend instrument voor het vergroten van de naamsbekendheid van bekende merken.
Wanneer je gebruik gaat maken van display Ads, weet je vaak niet exact op welke websites je advertenties getoond zullen worden. Websitebeheerders kunnen er voor kiezen zich aan te sluiten bij Google AdSense, het display advertising platform van Google. Vervolgens bepaald AdSense welke advertenties op welke websites getoond worden. Dit gebeurd op basis van de doelgroep waarop jij je wil richten en de interesses van het publiek op de aangesloten websites
Display advertising kan het meest effectief worden ingezet door de advertenties specifiek te richten aan bijpassende doelgroepen. Binnen Google Display Advertenties bestaat de mogelijkheid om specifieke segmenten te targeten. Met doelgroepsegmentatie kun je inspelen op de behoeften van verschillende groepen gebruikers. Zo kunnen er meerdere display advertenties worden ingezet die per doelgroep goed converteren.
Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Display advertising.