Content marketing uitbesteden
Wat is content marketing?
Je ziet dat je concurrent de zoekmachine domineert, kennis deelt via LinkedIn en sterke e-mails schrijft. Of je steekt een hoop geld in advertenties, terwijl het resultaat tegenvalt. Je wilt aan de slag met een duurzame manier van marketing en weet dat content marketing werkt. Tijd om nieuw leven in je communicatie-uitingen te blazen. Je begint op maandagochtend vol enthousiasme nieuwe posts te schrijven op LinkedIn, publiceert in een hoog tempo nieuwe blogs of schrijft een nieuwe nieuwsbrief en stuurt deze naar de abonnees op je mailinglijst.
Maar in de loop van de week stroomt je to do-lijst weer over met andere werkzaamheden en verdwijnt het voornemen om meer uit je content te halen. Zonde, want hiermee komt je contentstrategie niet van de grond. Consistentie en continuïteit zijn namelijk essentieel voor een goede contentstrategie. Daarom is content marketing uitbesteden een beter idee. Waarbij jij nog steeds de touwtjes in handen hebt, maar samen met een content marketing bureau toewerkt naar blijvend resultaat.
Vrijblijvende content analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van content.
De voordelen van content marketing uitbesteden
Aan de slag dus, met je content. Maar wist je dat content marketing nog meer voordelen heeft? We zetten er een aantal voor je op een rijtje:
✅ Bij een sterke contentstrategie kan je content hergebruiken voor verschillende kanalen en in verschillende vormen, waardoor je minder tijd kwijt bent met de creatie
✅ De oude manier van verkopen is puur het product verkopen in plaats van een oplossing. Met content marketing verkoop je een oplossing en sluit je boodschap beter aan op de behoefte van je ideale klant
✅ Bij een sterke contentstrategie kan je content hergebruiken voor verschillende kanalen en in verschillende vormen, waardoor je minder tijd kwijt bent met de creatie
✅ De oude manier van verkopen is puur het product verkopen in plaats van een oplossing. Met content marketing verkoop je een oplossing en sluit je boodschap beter aan op de behoefte van je ideale klant
✅ Je vergroot je zichtbaarheid
✅ Je speelt in op angsten en pijnpunten en biedt op basis daarvan een oplossing
✅ Een goede contentstrategie bespaart je advertentiekosten
✅ Een goede contentstrategie bespaart je advertentiekosten
✅ Contentmarketing verdwijnt niet: het is gericht op de lange termijn en is dus een vorm van duurzame marketing
✅ Contentmarketing laat je site beter ranken door relevante SEO content te maken
✅ Creëer meer betrokkenheid op social media met content marketing
✅ Laat je content naadloos aansluiten op de behoefte van je lezer. Dat betekent meer relevantie, waardoor de kans op conversie hoger wordt
✅ Blije klanten worden ambassadeurs van je merk. Laat je klanten aan de hand van je contentstrategie dit proactief uitdragen
✅ Verhoog de retentie bij bestaande klanten met content op maat
✅ Je biedt meer relevante informatie en kennis
✅ Contentmarketing maakt je een autoriteit in je vakgebied
✅ Je meet makkelijk wat werkt, en wat niet
11 redenen om content marketing uit te besteden
Je kunt content marketing uitbesteden, of zelf oppakken. Beide opties hebben zo hun voor- en nadelen. Met een eindeloze takenlijst en geen volle focus op je contentstrategie, blijft het resultaat uit. Daarom geven we 11 redenen om je content marketing uit te besteden:
Reden 1: een specialist in contentmarketing heeft optimale focus
Voor jou is content maken, plaatsen en meten waarschijnlijk één van de vele taken op je oneindige to-do list. Content marketing uitbesteden zorgt ervoor dat de specialist gefocust met deze taak bezig is. Meer focus, betekent een beter resultaat!
Reden 2: er wordt gefocust op resultaat en het doel
Een goede content marketeer plaatst geen content op basis van onderbuikgevoel, maar op basis van data en wat werkt. De ervaring en het specialisme zorgen ervoor dat jij dit terugziet in je resultaat.
Reden 3: jij houdt de touwtjes in handen, maar besteedt de uitvoerende taken uit
Content marketing uitbesteden betekent niet dat jij de controle volledig weggeeft. Samen met een contentspecialist bepaal je het doel, werk je het plan uit en bespreek je taken. De specialist voert de inhoudelijke taken uit en bewaakt de planning, gezamenlijk zetten we ons in voor het beste eindresultaat.
Content marketing uitbesteden aan specialisten?
Laat je informeren door onze content marketeer over de verschillende mogelijkheden van content marketing uitbesteden!
Maak kennis met Rens!Reden 4: een content marketeer weet door de ruime ervaring wat werkt, en wat niet
Een tandarts weet alles van het gebit, een automonteur kent een auto van buiten en binnen. Een content marketeer weet álles over contentmarketing. Laat een specialist aan de slag gaan met je content: de ROI van je campagnes gaat erop vooruit.
Reden 5: het is de ultieme samenwerking
Een content marketeer is een aanvulling op je team. Dat betekent een optimale samenwerking. Jij met jouw inhoudelijke kennis over de organisatie, het product of de dienst en de content marketeer biedt toegevoegde waarde vanuit marketingperspectief. Zo heb je alle specialismen in huis.
Reden 6: Een content specialist bewaakt de planning
Ben je de hele dag op de vloer brandjes aan het blussen? Groeit je to do list gedurende de dag, terwijl deze juist korter moet worden? Als je contentmarketing uitbesteedt, dan weet je zeker dat de specialist daar z’n volledige focus op heeft. Ongeacht wat er gebeurt in de waan van de dag: je contentplanning loopt geen gevaar.
Reden 7: je voorkomt tunnelvisie
Na verloop van tijd ontwikkel je een blinde vlek voor zaken binnen je organisatie. Niets om je voor te schamen, want het betekent dat je helemaal bent gesetteld. Een frisse wind van buitenaf geeft je nieuw perspectief en het voorkomt tunnelvisie. Zo ontstaan er weer nieuwe content-ideeën of verleg je de focus naar andere doelgroepen waar je misschien zelf niet aan had gedacht.
Weten wat content marketing uitbesteden voor jou kan betekenen?
Onze specialisten vertellen je graag wat content marketing uitbesteden voor jouw website kan betekenen!
Neem contact op met onze specialist!Reden 8: Een content marketeer is creatief
Binnen het marketingvak zie je vaak twee type mensen: de creatieveling en de analyticus. Die twee rollen staan haaks op elkaar en je zult deze twee eigenschappen niet snel in één persoon terugzien. Focus jij op doelen, KPI’s en maak je de hele dag analyses? Dan is creativiteit waarschijnlijk niet jouw sterkste punt. Een content marketeer is dat wel en daarom is contentmarketing uitbesteden een welkome aanvulling.
Reden 9: Content marketing uitbesteden bespaart tijd en dus ook geld
Inmiddels is het wel duidelijk dat je ‘zelf contentmarketing oppakken’ niet even erbij doet. Als contentmarketing niet je hoofdtaak is, kost het je doorgaans ook meer tijd. Content marketing uitbesteden zorgt dat jij je kan focussen op zaken waar je energie van krijgt. Zo bespaar je tijd, geld én energie. Win-win-win!
Reden 10: Kwalitatieve content kost tijd
Internet staat vol met middelmatige content en copy-paste tips, artikelen en blogs. Contentmarketing uitbesteden aan een specialist zorgt ervoor dat je kiest voor kwaliteit. Een externe partner gaat nét die stap verder en maakt van middelmatige content een pronkstuk.
Reden 11: In plaats van je medewerkers te blijven trainen, kun je samenwerken met een externe contentspecialist
Wil je intern je contentmarketing oppakken, dan hebben je medewerkers regelmatig training nodig. Een dergelijke training kost geld en tijd. Door je contentmarketing uit te besteden ben je verzekerd van de benodigde, specialistische kennis.
Content marketing uitbesteden: Welke vormen content marketing kun je uitbesteden bij ons?
Blogs, landingspagina’s en andere SEO-content
Wil je de zoekmachine domineren met jouw pagina’s? Dan wordt het tijd om te werken aan jouw SEO-strategie. SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands wordt het ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Op basis van het zoekgedrag van je ideale klant bepaal je op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Onze content marketeer brengt voor jou in kaart op welke termen veelvuldig wordt gezocht in de zoekmachine en helpt jou met het schrijven van blogs, landingspagina’s en andere SEO-content. Zo help je je potentiële klant met het beantwoorden van belangrijke vragen en neemt je vindbaarheid in de zoekmachine toe.
Social media content
Wil je de betrokkenheid onder je volgers verhogen, je naamsbekendheid vergroten of een nieuwe doelgroep aanspreken? Social media werkt voor jou. Afhankelijk van je doel, je doelgroep en type product adviseert onze specialist een strategie per kanaal en helpt je met de invulling van de posts.
Content voor je e-mailstrategie
Nieuwe leads converteren naar klanten, de huidige klantrelatie onderhouden of de retentie onder bestaande klanten verhogen? E-mailmarketing is hiervoor het perfecte kanaal. Door de oneindige personalisatiemogelijkheden zorg je ervoor dat je de juiste boodschap op het juiste moment verstuurt. Onze e-mail marketing specialist helpt je met het opzetten van je e-mailstrategie, het inrichten van e-mailflows en met de creatie van de bijbehorende content in de mails.
Content voor je advertenties
Een groot bereik aanspreken of een nieuw product lanceren? Met advertenties in zoekmachines of op social media kun je precies de juiste mensen aanspreken. In samenwerking met onze Google Ads specialist stelt de content marketeer een advertentieplan op met teksten die de juiste snaar raken.
Je contentmarketing uitbesteden? Zo pakken we dat aan
Ben je er klaar voor om je contentmarketing uit te besteden? Aan de hand van deze 9 stappen maakt onze specialist een adviesplan op maat:
- Bepaal je doel
- Bepaal je doelgroep
- Breng de customer journey in kaart
- Bepaal de touchpoints
- Brainstorm met je team voor waardevolle content
- Bundel de thema’s en werk content uit
- Bepaal de KPI’s voor succes
- Maak een contentkalender
- Monitor, evalueer en optimaliseer
Lees stap voor stap hoe onze content marketeer dat aanpakt
Contentmarketing uitbesteden aan een content marketingbureau?
Na het lezen van alle informatie over contentmarketing ken je de basis. Overgaan op actie, bouwen aan je merk en gefocust blijven op het doel zijn het lastigste. Alleen kan je mooie stappen zetten, samen gaat dat een stuk sneller.
… Daarom gaan we SAMEN aan de slag!
Jij komt met een vraagstuk bij ons en samen bespreken we de kansen en strategie. Je vraagt niet iets aan ons en wij voeren het uit, maar we werken écht samen. Je wilt bijvoorbeeld wekelijks een post op social media plaatsen. Wij willen weten waarom je dat wilt. Is het doel naamsbekendheid? Dan gaan we daar aan werken. Met posts op social media én de inzet van andere middelen. Vanuit het doel bepalen we een online strategie die werkt.
Een plan op maat
Wij werken niet met standaard pakketten. Iedere organisatie is uniek, dus zo behandelen we al onze klanten ook. Online marketing betekent kijken wat werkt, en wat niet. Zo worden we langzaam beter en focussen we op resultaat. Je krijgt van ons een plan op maat waar we samen aan werken. Maar voordat het zover is, doorlopen we samen eerst deze stappen:
- Je hebt contact met onze content marketeer
- We voeren een analyse uit of plannen een intake
- We bepalen een doel en plannen taken in
- Voelt dit goed? Dan gaan we aan de slag met een pilot op basis van drie maanden
- We plannen een evaluatie. Ben je tevreden? Dan gaan we het commitment voor zes maanden met elkaar aan
- Na deze negen maanden blikken we terug op de periode. Wat hebben we bereikt? Wat kan beter? En waar willen we naartoe werken. Vanaf dat moment werken we met jaarcontracten.
Daarom kies je voor Markant Internet
Markant Internet staat voor hard werken, zichtbaar resultaat en een vleugje Twentse nuchterheid. Geen standaardpakket, maar een langetermijnrelatie waarop je kunt bouwen. Kies je voor Markant Internet, dan kies je voor:
✅Maatwerk op basis van jouw wensen en doelen
✅Een bureau met meer dan 10 jaar aan zoekmachine- en contentmarketing ervaring
✅Een volwaardig team dat samen met jou aan je doelen werkt
✅Een samenwerkingspartner voor de lange termijn
✅Persoonlijk contact: jouw vaste specialist is slechts één mail of telefoontje verwijderd
✅Focus op jouw resultaat met gestructureerde werkwijze
Vrijblijvende content analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van content.