Alle blogs

Nieuwe kansen voor Google Shopping adverteerders

John Haveman - Markant Internet
John Haveman

Nieuwe kansen voor Shopping adverteerders: Google voegt ‘Gesponsorde’ afbeeldingen toe aan Google Afbeeldingen.

Volgens een recent onderzoek van Google, worden nieuwe merken of producten vaak ontdekt in Google Afbeeldingen. Zo blijkt 50% procent van de online shoppers in de VS, worden geïnspireerd door de afbeeldingen van een product om vervolgens tot aankoop over te gaan.

Wat houdt ‘Shoppable Ads’ in?

Shopping Ads – onderdeel van zoekmachine adverteren SEA – worden al getoond in Google Afbeeldingen maar binnenkort gaan ze een stapje verder, namelijk gesponsorde afbeeldingen met geïntegreerde links waarin relevante producten kunnen worden uitgelicht. Wanneer de bezoeker met de muis over de afbeelding gaat, wordt informatie getoond zoals het merk, de naam en de prijs van het product. Door erop te klikken komt de bezoeker op de landingspagina terecht en kan het product worden aangeschaft. De ads zijn vergelijkbaar met de advertenties op Instagram. Deze nieuwe format noemt Google shoppable ads. Het doel van Google is om adverteerders de kans te bieden om meer interactie te creëren met de shoppers door diegenen visueel te inspireren.
Momenteel worden tests uitgevoerd met een kleine groep retailers in de VS, waarbij de advertenties aan een klein deel van de bezoekers worden getoond. De test bestaat uit zoekopdrachten naar ‘inspiratie voor thuiskantoor, ‘douchetegel designs’ en ‘abstracte kunst’.
De komende maanden worden de shoppable ads uitgebreid en in meer categorieën weergegeven. Daarnaast krijgen meer adverteerders de mogelijkheid om met deze advertenties aan de slag te kunnen. Het is nog onbekend wanneer shoppable ads in Europa én in Nederland beschikbaar zal zijn. Het is dus nog even afwachten voor de adverteerders onder ons.

Wil je ook shoppable ads inzetten?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van shoppable ads of wil je deze mogelijk direct inzetten? Dan moet je nog even wachten, maar je kunt wel gebruik maken van het huidige Google Shopping model om jouw omzet te vergroten.

Neem contact met ons op om meer te weten te komen over de deze nieuwe Google Shopping advertenties. Onze SEA-specialisten helpen je graag.
Wilt u meer weten over het behalen van optimaal resultaat in jouw Google Shopping campagnes? Lees meer in onze blog over Google Shopping optimaliseren.

John Haveman
SEA-Specialist

De rust zelve binnen Markant Internet. Geen situatie kan hem dan ook te gek gaan. Bovenal heeft John tijdens het beheren van de campagnes altijd een glimlach paraat!

John Haveman - Markant Internet

Gratis SEA analyse voor jouw website?

Wil jij weten hoe jouw website presteert op het gebied van SEA? Vraag onze SEA analyse aan en kom erachter waar jouw groeikansen liggen op het gebied van zoekmachine adverteren!

  • Geheel vrijblijvend
  • Op werkdagen binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA
SEA analyse aanvragen