Nadat Google vorige maand aangekondigd heeft dat het adverteerders gratis kunnen adverteren in het Google Shopping-tabblad is er sinds kort een nieuwe update: meerdere afbeeldingen toevoegen aan de Google Shopping advertenties.
De extra toegevoegde afbeeldingen worden vooral ingezet om producten te tonen vanuit andere oogpunten, zodat de bezoeker bepaalde productkenmerken direct in de advertentie kan bekijken. Google Merchant Center zal deze gegevens ophalen uit de feed van de webshop waardoor de afbeeldingen automatisch worden weergegeven in de advertenties.
Wanneer je meerdere afbeelding wilt inzetten bij de Shopping campagnes is het van belang dat het veld ‘additional_image_link’ wordt opgenomen in de feed van de webshop. Deze update biedt de mogelijkheid om maximaal 10 extra afbeeldingen toe te voegen. Hierbij kun je in 10 kolommen toevoegen met de naam ‘additional_image_link’ waarbij de verschillende afbeelding URL’s in de feed kunnen worden opgenomen.
De extra afbeeldingen bieden de volgende mogelijkheden:
- Het tonen van stock foto’s of echte product afbeeldingen
- Extra 10 afbeeldingen of illustraties weergeven
- Delen van het pakket met een hoofdproduct tonen in plaats van alle producten in het samengestelde pakket

Gratis SEA analyse voor jouw website?
Wil jij weten hoe jouw website presteert op het gebied van SEA? Vraag onze SEA analyse aan en kom erachter waar jouw groeikansen liggen op het gebied van zoekmachine adverteren!
- Geheel vrijblijvend
- Op werkdagen binnen 24 uur persoonlijk contact
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA