CRO is een belangrijke term voor e-commerce bedrijven. De afkorting staat voor ‘Conversion Rate Optimization’ oftewel conversieoptimalisatie.
CRO betekent ‘Conversion Rate Optimization’, oftewel conversieoptimalisatie. CRO is een discipline waarbij je meer conversies uit een aantal bezoekers wil halen. Conversieoptimalisatie heeft dus als doel om het gedragspatroon van bezoekers aan te sturen. Het conversiepercentage is een waarde waarmee het effect van CRO optimalisaties kan worden gemeten.
Door meer conversies bij een gelijk acquisitiekosten zal je webshop meer omzet en winst genereren. Er zijn verschillende manieren om je conversiepercentage te verhogen. Een van de meest effectieve manieren is door A/B tests uit te voeren. Naast het draaien van A/B tests kun je gebruik maken van zogenoemde ‘best practices’ van andere bedrijven. Denk aan een Magento thema of Shopify thema waarin USP’s en CTA’s worden getoond op een manier die bewezen voor de meeste conversies zorgt. Andere manieren zijn door je website aan te passen op basis van feedback door bezoekers, bijvoorbeeld uit informatie van de klantenservice of door het gebruik van pop ups.
Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Conversion Rate Optimization (CRO).