Alle begrippen

Betekenis: Marketing automation

Marketing automation zijn softwaretoepassingen die er voor zorgen dat potentiële klanten gepersonaliseerde content te zien krijgen. Een voorbeeld is een automatische mail bij het verlaten van het winkelmandje of het tonen van een gepersonaliseerde banner advertentie. Het aanbod van de content aan gebruikers wordt getriggerd door vooraf gedefinieerde acties.

De betekenis van marketing automation

Marketing automation is een verzamelnaam voor softwaretoepassingen die zijn ontwikkeld om potentiële klanten gericht én effectief te benaderen. Dit gebeurt via automatische workflows. Deze workflows bestaan uit tasks en triggers. Een trigger kan bijvoorbeeld zijn dat een bezoeker een pagina verlaat, het winkelmandje verlaat of een webformulier invult. Vervolgens kan een trigger tot een aantal geautomatiseerde acties leiden. Denk aan een gepersonaliseerde email, of het tonen van een gepersonaliseerde display advertentie. Doordat de informatie die aan de gebruiker getoond wordt op basis van triggers wordt geselecteerd, is de informatie relevanter en is de engagement hoger. Marketing automation is een veelgebruikte methode om een salesfunnel beter te laten converteren.

Profielfoto Olaf

Meer weten over Marketing automation?

Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Marketing automation.

Kom in contact