Organisch verkeer is het aantal bezoekers op een website dat komt via zoekresultaten uit zoekmachines, zoals Google, in plaats van via betaalde advertenties of andere externe bronnen.
Van al het verkeer dat er binnen komt op een website kan er onderscheid gemaakt worden in vijf verschillende routes hoe een gebruiker op jouw website komt. De twee meest voorkomende routes zijn organisch verkeer en betaald verkeer. Het organische verkeer bestaat uit gebruikers die via de zoekresultaten van een zoekmachine op je website zijn terecht gekomen. Wanneer je een zoekterm invoert op een zoekmachine zoals Google krijg je een pagina met resultaten. Vaak zie je dat de eerste drie of vier resultaten advertenties zijn. Gebruikers die hier op klikken vallen onder betaald verkeer. De resultaten die na de advertenties komen zijn de organische resultaten, als een gebruiker hier op klikt valt dat onder organisch verkeer.
Het organische verkeer op je website kan je verhogen door bezig te gaan met SEO (zoekmachine optimalisatie). Met SEO ga je je website en pagina’s zo goed mogelijk optimaliseren zodat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines komt. Dit kan door middel van linkbuilding, technische SEO of een zoekwoordenonderzoek.
Google richt verkeer in via verschillende soorten. Er zijn veel verschillende soorten routes maar dit zijn de vijf meest voorkomende routes hoe een gebruiker op je website kan komen:
Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Organisch verkeer.