Webshops en AdWords

Hoe VijverCompleet binnen één jaar met 300% groeide
Vijvercompleet

Over VijverCompleet

VijverCompleet is hét online warenhuis op het gebied van vijverpompen, visvoer, vijverbeluchting, UV-C en meer. Wij hebben een uitgebreide SEA campagne gerealiseerd aan de hand van een gebalanceerde strategie, waardoor VijverCompleet op alle momenten van de customer journey aanwezig is. De webshop van VijverCompleet, onderdeel van CompleetShops, bestaat uit een uiteenlopend assortiment met ruim 2.000 artikelen. VijverCompleet is online op de kaart gezet met behulp van zoekmachine adverteren op de meest gebruikte zoekmachine: Google.

Het inzetten van Shopping advertenties

De AdWords campagne is breed opgezet door het inzetten van zowel Tekst en Shopping als Display campagnes. Binnen deze campagne neemt Shopping een prominente rol in. Doordat de gebruiker al in de advertentie veel informatie over de producten ziet, zijn ingekochte gebruikers enorm relevant en zij gaan dan ook vaak over tot een aankoop. De campagne is opgezet volgens de structuur van de website, waardoor de campagne overzichtelijk is en efficiënt beheer mogelijk maakt. Positief voor de klant en productief voor de specialist.

Zichtbaar zijn met tekstadvertenties

Het inzetten van Tekstadvertenties vergroot de aanwezigheid in de customer journey. De advertenties zijn speciaal geschreven voor de relevante zoekwoorden, waardoor ze nauw bij elkaar aansluiten. De inzet van meerdere advertentie-extensies voorziet gebruikers van extra informatie en begeleid hen naar specifieke pagina’s welke aansluiten bij haar interesses. De advertentie neemt tevens meer ruimte in beslag, waardoor deze prominent aanwezig is en concurrentie minder kans geeft.

De verkoop scoren met Display

Om de zichtbaarheid te vergroten en te assisteren in het realiseren van verkopen, is VijverCompleet aanwezig met Display banners. Hiermee worden nieuwe gebruikers getriggerd om de website te bezoeken en worden eerdere bezoekers verleid om over te gaan tot een aankoop. Om op de juiste momenten aanwezig te zijn, is de Display campagne opgezet rondom verschillende focussen, zoals zoekwoorden, affiniteit, in-market en remarketing. Om gebruikers met persoonlijke banners te bereiken, wordt er tevens remarketing ingezet. Hiermee krijgen gebruikers banners en specificaties te zien van producten waar zij tijdens een eerder bezoek aan de website interesse in hebben getoond.
De campagne heeft bijgedragen aan het realiseren van zowel meer naamsbekendheid als aankopen op de website van VijverCompleet.

 

Interessant?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Neem contact op 074 - 76 000 32

Vraag onze specialisten

  • Olaf Peters

    SEA-Specialist
  • Niek Olyslager

    Founder