Hoe werkt Display retargeting?
Retargeting werkt op basis van cookies. Hierbij wordt alle informatie van internetgebruikers op een website vergaard zoals pagina views, sessies en behaalde conversies. Deze gegevens kunnen door adverteerders worden geanalyseerd en op gestuurd worden. Daarnaast kan er eventueel worden ingespeeld op de customer journey om bezoekers van een betere gebruikservaring te voorzien. Een potentiële klant heeft misschien net dat extra duwtje in de rug nodig om tot actie over te gaan. Met Display retargeting kun je jouw doelgroep opnieuw bereiken en stimuleren om een gewenste actie uit te voeren.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Diverse retargeting strategieën
Er zijn diverse retargeting strategieën die kunnen worden ingezet om potentiële klanten tot de gewenste actie over te laten gaan:
- Potentiële klanten opnieuw benaderen op basis van eerdere bezochte pagina’s;
- Winkelwagen-verlaters opnieuw stimuleren om over te gaan tot actie;
- Cross-selling aanbieden aan klanten die reeds geconverteerd hebben;
- Aanvullende videoboodschap aan kijkers tonen die interactie hebben gehad met jouw videoadvertentie;
- Kijkers die een video hebben weggeklikt opnieuw benaderen met een aangepaste boodschap.
Keuze uit verschillende kanalen
Het inzetten van een display retargeting campagne kan via diverse kanalen gerealiseerd worden. Google Ads biedt diverse mogelijkheden daarin, waarbij advertenties kunnen worden weergegeven op diverse netwerken van Google zoals Google Search, Google Shopping, Display Ads en YouTube. Daarnaast kunnen retargeting ads worden ingezet via verschillende Demand Side Platforms (DSP’s) zoals Adform, Google Marketing Platform en MediaMath. Tevens kunnen Display retargeting ads worden ingezet op social media kanalen. Hiermee breidt je het bereik van jouw marketingactiviteiten uit over diverse platformen. Zo kan een bezoeker die via Google Shopping is binnengekomen, nogmaals worden bereikt met een retargeting advertentie via bijvoorbeeld Facebook.
Meer weten over retargeting Display Ads?
Laat je informeren door onze SEA specialisten over de verschillende mogelijkheden van retargeting Display Ads!
Neem contact op met Olaf!Dynamische retargeting inzetten
Retargetingcampagnes bieden ook de mogelijkheid om de advertenties aan te passen op de producten waar de bezoeker interactie mee heeft gehad. Met dynamische retargeting wordt de inhoud van de advertentie automatisch gegenereerd, waardoor de kans groter is dat de bezoeker tot een aankoop overgaat. De advertenties worden opgesteld op basis van een productfeed, ook wel XML-feed genoemd, die productinformatie bevat zoals productnaam, afbeeldingen, prijs en beschrijvingen. Dynamische retargeting is een verlengstuk van de traditionele retargeting die in vergelijking meer mogelijkheden biedt:
- Lokale winkels – waar de bezoeker zich in de buurt bevindt – kunnen worden getoond op basis van GPS-locatie;
- Advertenties kunnen worden getoond op basis van actuele zaken zoals het weer of bij een temperatuurstijging en/of daling;
- Een countdown of aftelklok bij advertenties met informatie als sluitingstijden of het einde van een promotieactie.
Richtlijnen voor een goede retargeting
Bij dit type campagne hanteren wij een aantal richtlijnen:
- Bezoekers indelen in de juiste retargetinglijst, zodat de bezoekers met de juiste boodschap op het juiste moment worden bereikt;
- Potentiële klanten voorzien van een pakkende en aantrekkelijke boodschap;
- Een maximale frequentie instellen waarmee de klant opnieuw wordt bereikt;
- Klanten die eerder geconverteerd hebben eventueel voorzien van een cross- en up-selling.
Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met onze Google Ads specialisten!
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.