Wat zijn Dynamic Search Ads?
Dynamic Search Ads (DSA) is een geautomatiseerde variant van traditionele Search Ads. Dit type campagne wordt gebruikt om een breder publiek te bereiken in zoekmachines. Google maakt, naast bij Responsive Search Ads, bij Dynamic Search Ads ook gebruik van machine learning. Dit houdt in dat je handmatig geen zoekwoorden, biedingen en koppen hoeft toe te wijzen aan de advertentie. Een advertentie wordt gekoppeld aan één of meerdere landingspagina’s. Google gebruikt de content op een landingspagina om advertenties te tonen aan potentiële klanten die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Smart Bidding. Door Smart Bidding hoeven biedingen niet meer handmatig ingesteld en aangepast te worden.

Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Dynamische zoekadvertenties opzetten
Voor het opzetten van Dynamic Search Ads is weinig tijd benodigd. Er hoeven enkel beschrijvingen opgegeven te worden. De koppen van de advertenties genereert Google zelf op basis van de content op de landingspagina. Op het moment dat een potentiële klant een zoekopdracht uitvoert die gerelateerd is aan de content op jouw landingspagina, wordt de advertentie automatisch vertoond. Google genereert hierbij een relevante kop die gerelateerd is aan de content op de pagina in combinatie met de zoekopdracht.


De voordelen van DSA
DSA’s kennen verschillende voordelen:
- Bespaar tijd: Dynamic Search Ads kosten weinig tijd om op te zetten. Ook vergt dit type campagne minder beheer. Targeting en biedingen verloopt automatisch.
- Bereik een breder publiek: door de inzet van Dynamic Search Ads loop je geen bezoekers meer mis. Advertenties worden vertoond op basis van de belangrijke content op de landingspagina en niet meer op basis van opgegeven zoekwoorden.
- Adverteer met relevante advertenties: Google genereert automatisch relevante koppen waardoor de advertentie goed aansluit op de zoekopdracht. Relevante advertenties zorgen over het algemeen voor meer bezoekers.
Waarom dynamische zoekadvertenties inzetten?
Zoals gesteld zijn er enkel voordelen aan het inzetten van zogeheten DSA’s. Echter is het belangrijk om te weten waarom en wanneer je dit type advertentie in zou zetten? Er wordt over het algemeen veel aandacht besteed aan het opzetten van search campagnes. Het kiezen van de juiste zoekwoorden, type soort zoekwoord en toon of voice voor de Ads. De basis staat zodoende als een huis. Een DSA campagne kan je helpen om tot nieuwe inzichten te komen. Door deze vorm van adverteren te lanceren en daarbij jouw huidige target zoekwoorden uit te sluiten, geeft het kansen om op basis van de content van de website nieuwe zoekwoorden te vinden. Het komt namelijk geregeld voor dat de gebruiker net via een andere invalshoek of synoniem zoekt naar hetgeen wat jouw bedrijf aanbiedt. De dynamische zoekadvertentie geeft jouw deze inzichten en geldt daarmee als voedingsbron voor het uitbreiden van de search campagnes.


Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.