Responsive Search Ads

Search Ads op een efficiënte en effectieve manier inzetten? Toon relevantere advertentieteksten, bespaar tijd en verhoog de prestaties van jouw advertenties door Responsive Search Ads in te zetten!
Responsive Search Ads
Olaf Peters - Markant Internet

Google Responsive Search Ads inzetten?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!

Hoe werkt een responsieve zoekadvertentie?

Responsive Search Ads in Google bieden adverteerders de mogelijkheid om meer content en een betere boodschap toe te voegen aan de advertentie. Hoe meer relevante titels en beschrijvingen je verwerkt in de advertentie, hoe meer mogelijkheden Google Ads heeft om de juiste combinatie van titels en beschrijvingen weer te geven aan de bezoeker. Daarmee sluiten de titels en beschrijvingen beter aan op de zoekopdrachten, waarmee bezoekers eerder geneigd zijn om op de advertentie te klikken die weergegeven wordt.

Nadat de titels en beschrijvingen worden opgegeven, gaat Google ermee aan de slag om de beste combinaties samen te stellen. In totaal kunnen er maximaal vijftien titels en vier beschrijvingen per advertentie worden opgesteld. Daarnaast kun je een uiteindelijke URL invoegen en zichtbare URL opgeven. Vervolgens worden er maximaal drie titels en twee beschrijvingen door Google Ads geselecteerd voor weergave in verschillende combinaties en orders. Te zijner tijd zal Google enkel nog de best presterende combinaties aan potentiële bezoekers weergeven.

Responsive Search Ads

Voordelen van Responsive Search Ads in Google Ads

Zoals eerder vermeld, kunnen Responsive Search Ads in Google Ads de resultaten van de campagnes verbeteren. Dit type advertentie biedt verder de volgende voordelen:

  • Responsive Search Ads zijn flexibele advertenties die aangepast worden aan de breedte van het apparaat. Hierdoor kunnen de advertenties meer advertentieruimte inwinnen en correct worden weergegeven.
  • Met responsieve zoekadvertenties kun je tijd besparen, doordat je meerdere titels en beschrijvingen in een advertentie kunt opgeven.
  • Koppen en beschrijvingen kunnen worden afgestemd op de locaties waar de bezoekers zich (regelmatig) bevinden en waar bezoekers in geïnteresseerd zijn.
  • Potentiële klanten kunnen vaker worden bereikt door verschillende koppen en beschrijvingen op te geven. De advertenties kunnen hierdoor met meerdere zoekopdrachten overeenkomen en vaker concurreren in de veilingen.
  • De prestaties van advertentiegroepen kunnen worden verbeterd. De bezoekersaantallen, doorklikratio (CTR), en het aantal conversies kunnen stijgen.

Werken responsieve search advertenties echt?

Over deze vraag kunnen we kort zijn: ja. Uit research en onze eigen campagnes is gebleken dat bij het juist opzetten en inzetten van de RSA’s een beter resultaat laten zien dan de traditionele uitgebreide advertenties. Door het opstellen van een uitgebreid aanbod aan koppen en beschrijvingen voed je de machine learning van Google, waardoor zij op het juiste moment de juiste boodschap kunnen tonen. Afgestemd op jouw basis geeft dit een sterke fundering en in combinatie met AI een goed rendement. Wel is het belangrijk om de basis goed in de gaten te houden! Zorg dat de teksten matchen met de zoekopdracht, jouw product/dienst en jouw doelgroep en bovenal: zorg dat ze op de juiste positie getoond worden. Je kunt namelijk koppen en titels op vaste posities plaatsen, waardoor je er zeker van bent dat de tekst van jouw advertenties natuurlijk is en gekke combinaties uitgesloten zijn. Steek hier de nodige aandacht en tijd in, dan staat er een stevige basis!

RSA Google
Olaf Peters - Markant Internet

Responsive Search Ads interessant voor jouw onderneming?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!