Google Ads

Wil je direct zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google en meer sales en/of leads generen middels Google Ads? Wij optimaliseren jouw campagnes op basis van een goede strategie in combinatie met de juiste data!
Google Ads inzetten
Olaf Peters - Markant Internet

Google AdWords/Ads inzetten?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!

Hoe werkt Google Ads adverteren?

Adverteren in Google kan op verschillende manieren. De meest voorkomende advertenties zijn de zogenoemde tekstadvertenties, oftewel Search Ads. Maar er wordt ook veel gebruik gemaakt van Shopping advertenties om zichtbaar te worden in de zoekresultaten van Google. Met tekstadvertenties kun je heel gericht adverteren op basis van zoekwoorden. Dit is de ideale manier om potentiële klanten te werven, omdat zij al op zoek zijn naar vergelijkbare diensten of producten. Als het zoekwoord waarop je adverteert aansluit bij de zoekterm van de bezoeker, dan zal jouw advertentie getriggerd worden en vervolgens getoond voor dat specifieke zoekterm. Op deze wijze bereik je een doelgroep die al geïnteresseerd is in jouw diensten of producten, waarmee de kans op leads en verkopen toeneemt.

Zoekmachine adverteren werkt op basis van veilingen. Dit houdt in dat jouw advertentie deel neemt aan een veiling met als doel om getoond te worden in de zoekmachine. Hiermee koop je in feite een stukje advertentieruimte in. De advertenties worden hierdoor vertoond boven de organische zoekresultaten, in Google Maps, Google afbeeldingen, in het Shopping Tabblad en op partnersites van Google.

Voordelen Google Ads

Voordelen van adverteren in Google AdWords

Adverteren in Google AdWords biedt veel verschillende voordelen. Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. De kans is daardoor zeer groot dat jouw doelgroep dagelijks op zoek is via Google naar vergelijkbare producten. Daarom is het interessant om te adverteren middels AdWords.

Google Ads adverteren biedt de volgende voordelen:

  • Snel en effectief; jouw doelgroep wordt snel en effectief bereikt op de juiste plek en op het juiste moment.
  • Gericht adverteren; bepaal welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw product en/of dienst.
  • Zelf advertentiebudget bepalen; je bent volledig vrij om jouw advertentiebudget te bepalen.
  • Sterke en pakkende boodschap; jouw boodschap kan potentiële klanten naar jouw website leiden.
  • Meetbaar; je kunt precies meten welke KPI’s belangrijk zijn voor de campagnes.
  • Conversiegericht; de campagnes kunnen voor een hogere ROI zorgen.
Olaf Peters - Markant Internet

Meer weten over adverteren in Ads?

Laat je informeren door onze Ads specialisten over de verschillende mogelijkheden van het adverteren in Google Ads.

Neem contact op Olaf!

Ads op de juiste manier instellen

Adverteren met Google Ads loont en maakt het mogelijk om op relatief korte termijn mooie resultaten te behalen. Maar natuurlijk kunnen er ook nadelen aanwezig zijn, mits de Google Ads campagne niet op de juiste wijze is opgezet:

  • Ongestructureerd account; het is belangrijk dat je de juiste accountstructuur hanteert.
  • Onjuiste campagnestrategie; de juiste strategie met het juiste campagnetype is uiterst belangrijk voor de advertentieresultaten.
  • Onjuiste zoekwoorden en zoekwoordentypes hanteren; het gebruiken van irrelevante zoekwoorden kun je veel geld kosten en weinig opleveren. Het is daarom belangrijk om de juiste zoekwoorden en zoekwoordentypes te hanteren.
  • Lage kwaliteitsscores; lage kwaliteitsscores zorgen ervoor dat je meer per klik betaalt ten opzichte van de concurrent, zorg daarom voor een hoge kwaliteitsscore.
  • Onjuiste optimalisaties uitvoeren: de campagnes hebben onderhoud nodig. Dat is noodzakelijk voor het rendement van de campagnes.

Het opzetten, evalueren en bijsturen van campagnes is van essentieel belang voor de prestaties en uiteindelijke resultaten. Het is dan ook aan te raden om de juiste partij in te schakelen voor deze werkzaamheden, waarbij resultaat en maximale ROI gegarandeerd kan worden.

Google Ads kosten

Wat zijn de kosten van adverteren?

Google heeft een mooi kostensysteem ontwikkeld voor adverteerders: de zogeheten kosten per klik (CPC). Dit kostenmodel houdt in dat de adverteerder per klik betaalt. Zijn er geen klikken geweest, dan betaalt de adverteerder niets. Daarnaast zijn er ook andere kostenmodellen beschikbaar binnen Google Ads adverteren. Je kunt adverteren, waarbij je een ‘x’ bedrag betaalt per duizend vertoningen. Deze kostenmodellen worden meestal toegepast op campagnes die gericht zijn op zichtbaarheid zoals video en Display campagnes. Hierbij betaal je dus niet per klik maar per duizend keer dat jouw advertentie vertoond is.

Olaf Peters - Markant Internet

Weten wat Ads voor jou kan betekenen?

Onze Ads specialisten vertellen je graag wat Google Ads voor jouw website kan betekenen!

Neem contact op met Olaf!

Jouw gewenste doelen bereiken

Vertel ons wat jouw doelstellingen zijn en wij nemen graag jouw het werk uit handen. Wij adviseren je graag over het budget, de locatie waar het beste geadverteerd kan worden en welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jouw product en/of dienst. Daarnaast realiseren wij pakkende advertentieteksten zodat de advertenties krachtig en aantrekkelijk zijn en potentiele klanten uitnodigdom erop te klikken. Uiteraard houden wij jou op de hoogte van de status van jouw campagnes en nemen wij je mee in het gehele Google Ads proces.

Doelen realiseren
Waarom Google Ads uitbesteden

Adverteren uitbesteden aan Markant Internet

Voordat wij aan de slag kunnen met jouw Google Ads, zullen wij middels een gesprek vragen stellen met als doel jouw bedrijf te leren kennen en jouw doelen/wensen inzichtelijk te krijgen. Hierop kunnen we inspelen met behulp van een passende strategie, waarbij gekeken wordt met welke middelen we het beste rendement voor jou kunnen realiseren. We zullen jou ten alle tijden voorzien van de juiste adviezen waar wij van denken dat jouw bedrijf de meeste bezoekers en conversies kan opleveren. Onze Google Ads specialisten zijn dagelijks bezig met het opzetten en het optimaliseren van advertentiecampagnes met een sterke focus op rendement. Neem gerust contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek over Google Ads!

Olaf Peters - Markant Internet

Adverteren in Google interessant voor jouw onderneming?

We gaan graag in gesprek om ideeën uit te wisselen. Bel of mail zodat we de koffie klaar kunnen zetten.

Maak kennis met Olaf!