Wat is Google Ads precies?
Google Ads, voorheen bekend als Google AdWords, is een advertentieplatform van Google, waarbij je gratis een advertentieaccount aan kunt maken. Je hoeft nergens voor te betalen zolang jouw advertenties niet online staan. Met Google Ads kun je ervoor zorgen dat jouw merk en/of product zichtbaar wordt in de hoogste posities bij de zoekresultaten van Google. Google Ads biedt verschillende advertentietypen aan die het best aansluiten bij jouw type bedrijf.
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.
Hoe werkt Google Ads adverteren?
Adverteren in Google kan op verschillende manieren. De meest voorkomende advertenties zijn de zogenoemde tekstadvertenties, oftewel Search Ads. Maar er wordt ook veel gebruik gemaakt van Shopping advertenties om zichtbaar te worden in de zoekresultaten van Google. Met tekstadvertenties kun je heel gericht adverteren op basis van zoekwoorden. Dit is de ideale manier om potentiële klanten te werven, omdat zij al op zoek zijn naar vergelijkbare diensten of producten. Als het zoekwoord waarop je adverteert aansluit bij de zoekterm van de bezoeker, dan zal jouw advertentie getriggerd worden en vervolgens getoond voor dat specifieke zoekterm. Op deze wijze bereik je een doelgroep die al geïnteresseerd is in jouw diensten of producten, waarmee de kans op leads en verkopen toeneemt.
Zoekmachine adverteren werkt op basis van veilingen. Dit houdt in dat jouw advertentie deel neemt aan een veiling met als doel om getoond te worden in de zoekmachine. Hiermee koop je in feite een stukje advertentieruimte in. De advertenties worden hierdoor vertoond boven de organische zoekresultaten, in Google Maps, Google afbeeldingen, in het Shopping Tabblad en op partnersites van Google.
Voordelen van adverteren in Google Ads
Adverteren in Google Ads biedt veel verschillende voordelen. Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. De kans is daardoor zeer groot dat jouw doelgroep dagelijks op zoek is via Google naar vergelijkbare producten. Daarom is het interessant om te adverteren middels Google Ads.
Google Ads adverteren biedt de volgende voordelen:
- Snel en effectief; jouw doelgroep wordt snel en effectief bereikt op de juiste plek en op het juiste moment.
- Gericht adverteren; bepaal welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw product en/of dienst.
- Zelf advertentiebudget bepalen; je bent volledig vrij om jouw advertentiebudget te bepalen.
- Sterke en pakkende boodschap; jouw boodschap kan potentiële klanten naar jouw website leiden.
- Meetbaar; je kunt precies meten welke KPI’s belangrijk zijn voor de campagnes.
- Conversiegericht; de campagnes kunnen voor een hogere ROI zorgen.
Meer weten over adverteren in Ads?
Laat je informeren door onze Ads specialisten over de verschillende mogelijkheden van het adverteren in Google Ads.
Neem contact op Olaf!Ads op de juiste manier instellen
Adverteren met Google Ads loont en maakt het mogelijk om op relatief korte termijn mooie resultaten te behalen. Maar natuurlijk kunnen er ook nadelen aanwezig zijn, mits de Google Ads campagne niet op de juiste wijze is opgezet:
- Ongestructureerd account; het is belangrijk dat je de juiste accountstructuur hanteert.
- Onjuiste campagnestrategie; de juiste strategie met het juiste campagnetype is uiterst belangrijk voor de advertentieresultaten.
- Onjuiste zoekwoorden en zoekwoordentypes hanteren; het gebruiken van irrelevante zoekwoorden kun je veel geld kosten en weinig opleveren. Het is daarom belangrijk om de juiste zoekwoorden en zoekwoordentypes te hanteren.
- Lage kwaliteitsscores; lage kwaliteitsscores zorgen ervoor dat je meer per klik betaalt ten opzichte van de concurrent, zorg daarom voor een hoge kwaliteitsscore.
- Onjuiste optimalisaties uitvoeren: de campagnes hebben onderhoud nodig. Dat is noodzakelijk voor het rendement van de campagnes.
Het opzetten, evalueren en bijsturen van campagnes is van essentieel belang voor de prestaties en uiteindelijke resultaten. Het is dan ook aan te raden om de juiste partij in te schakelen voor deze werkzaamheden, waarbij resultaat en maximale ROI gegarandeerd kan worden.
Wat zijn de kosten van adverteren?
Google heeft een mooi kostensysteem ontwikkeld voor adverteerders: de zogeheten kosten per klik (CPC). Dit kostenmodel houdt in dat de adverteerder per klik betaalt. Zijn er geen klikken geweest, dan betaalt de adverteerder niets. Daarnaast zijn er ook andere kostenmodellen beschikbaar binnen Google Ads adverteren. Je kunt adverteren, waarbij je een ‘x’ bedrag betaalt per duizend vertoningen. Deze kostenmodellen worden meestal toegepast op campagnes die gericht zijn op zichtbaarheid zoals video en Display campagnes. Hierbij betaal je dus niet per klik maar per duizend keer dat jouw advertentie vertoond is.
Weten wat Ads voor jou kan betekenen?
Onze Ads specialisten vertellen je graag wat Google Ads voor jouw website kan betekenen!
Neem contact op met Olaf!Jouw gewenste doelen bereiken
Vertel ons wat jouw doelstellingen zijn en wij nemen graag jouw het werk uit handen. Wij adviseren je graag over het budget, de locatie waar het beste geadverteerd kan worden en welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jouw product en/of dienst. Daarnaast realiseren wij pakkende advertentieteksten zodat de advertenties krachtig en aantrekkelijk zijn en potentiele klanten uitnodigdom erop te klikken. Uiteraard houden wij jou op de hoogte van de status van jouw campagnes en nemen wij je mee in het gehele Google Ads proces.
Adverteren uitbesteden aan Markant Internet
Voordat wij aan de slag kunnen met jouw Google Ads, zullen wij middels een gesprek vragen stellen met als doel jouw bedrijf te leren kennen en jouw doelen/wensen inzichtelijk te krijgen. Hierop kunnen we inspelen met behulp van een passende strategie, waarbij gekeken wordt met welke middelen we het beste rendement voor jou kunnen realiseren. We zullen jou ten alle tijden voorzien van de juiste adviezen waar wij van denken dat jouw bedrijf de meeste bezoekers en conversies kan opleveren. Onze Google Ads specialisten zijn dagelijks bezig met het opzetten en het optimaliseren van advertentiecampagnes met een sterke focus op rendement. Neem gerust contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek over Google Ads!
Vrijblijvende SEA analyse?
- Binnen één werkdag contact met één van onze specialisten;
- Rapport afgesteld op jouw situatie en ambitie;
- Krijg inzicht in jouw huidige inzet van SEA.