Alle begrippen

Betekenis: Dynamische advertenties

Dynamische advertenties zijn advertenties welke worden samengesteld uit een set van criteria. De advertenties worden aangepast aan de doelgroep waaraan de advertentie wordt getoond. Iedere keer als er een advertentieverzoek wordt verzonden, wordt er een dynamische advertentie ingeladen op basis van vooraf gedefinieerde criteria zodat de advertentie aansluit bij het moment en de doelgroep.

Dynamische advertenties in Google Ads

Dynamische zoekadvertenties maken gebruik van de content op je website om advertenties te specifiek te richten en gaten op te vullen in je op zoekwoorden gebaseerde campagnes. Doordat de knoppen en bestemmingspagina’s van dynamische zoekadvertenties worden gegenereerd op basis van de content op je website zijn je advertenties altijd relevant. Daarnaast bespaar je tijd aan het vormgeven van advertenties. Deze vorm van adverteren werkt vooral goed voor goed ontwikkelde websites met veel content. Daarnaast helpt het als je de content op je website regelmatig aanpast, en dat de headers op je website tussen de 60 en de 90 tekens hebben.

Dynamische advertenties op Facebook

Ook op facebook kun je gebruik maken van dynamische advertenties. Dit werkt als volgt: Je stelt een aantal elementen in binnen je campagne, zoals advertentietitels, afbeeldingen, teksten / beschrijvingen en CTA-buttons. Vervolgens zal Facebook automatisch gaan variëren met verschillende elementen in een advertentie. De limiet in deze variatie is 30. Voor het maken van deze advertenties kies je een campagnedoelstelling: verkeer, conversies of appinstallaties. Na een tijdje zal Facebook je zelf vertellen welke advertentie het beste converteert.

Profielfoto Olaf

Meer weten over Dynamische advertenties?

Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over Dynamische advertenties.

Kom in contact