FAQ staat voor Frequently Aked Questions. Dit is een lijst met veelgestelde vragen en antwoorden. Het doel van een FAQ is om bezoekers van je website snel en gemakkelijk antwoorden te bieden op veelvoorkomende vragen. Hierdoor hoeven ze geen contact op te nemen met het bedrijf, wat een hoop tijd scheelt. Een goede FAQ verbeterd de gebruikservaringen op de website en verhoogt daardoor de klanttevredenheid.
Een FAQ draagt niet alleen bij aan een betere gebruikservaring, maar kan ook nog eens bijdragen aan een beter vindbaarheid van je website in zoekmachines. Google ziet namelijk wanneer je een FAQ hebt op je website. Wanneer gebruikers een specifieke vraag hebben en deze invullen in de zoekmachine kan Google jou vraag uit de FAQ laten zien in de zoekresultaten zonder dat gebruikers naar je website hoeven. Als een concurrent geen FAQ heeft zullen gebruikers dus sneller bij jou terecht komen, wat je vervolgens weer klanten kan opleveren. Daarnaast helpt een FAQ aan meer SEO content en interne links. Je kan in de FAQ interne links verwerken die relevant zijn voor het onderwerp, daardoor verbeter je ook de vindbaarheid in zoekmachines.
Hoe vind je nou de juiste vragen voor een FAQ? Ten eerste is het belangrijk om vragen te noteren die klanten vaak stellen per mail of via telefoon. Deze kan je verwerken in je FAQ waardoor klanten geen contact meer hoeven op te nemen, dit scheelt hen tijd maar ook het bedrijf. Daarnaast kan je ook gebruik maken van zoekwoordentools zoals SEMrush. Zo zie je welke vragen mensen stellen en zie je gelijk of er veel zoekvolume op zit.
Onze specialisten staan voor je klaar. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over FAQ.